Stark Future
De meest geavanceerde elektrische motorfiets ter wereld
Met 30% meer vermogen dan een traditionele 450 verbrandingsmotor presteert de Stark VARG beter dan alle andere motoren op de markt.
Vanaf begin 2023 leverbaar in nederlands, bij uw Stark-Dealer, Resa Racing.
Vanaf begin 2023 leverbaar in nederlands, bij uw Stark-Dealer, Resa Racing.
Een aantal specificaties op een rijtje
Motor en omvormer met koolstofvezelhuls
De Stark VARG herbergt de krachtigste vermogen-gewicht motor van alle productie motorcross motors. Onze koolstofvezel hulsmotor is ontwikkeld en gemaakt in Europa en draait op 360 nominale spanning. Hij levert 80 pk en 9 pk per kilogram. Hij levert ook een ongelooflijk koppel van 275 Nm op de tegenas en 938 Nm op het achterwiel. Hij is ontworpen en geoptimaliseerd voor een rendement van meer dan 95% over het grootste deel van het vermogensbereik en profiteert van een watergekoelde aluminium behuizing die werkt als een structureel onderdeel van het chassis. De omvormer is ook in de motorbehuizing geïntegreerd om de massa te verminderen en het koelproces te vereenvoudigen.
Kenmerken:
- Stark Future heeft 's werelds kleinste omvormer uitgevonden voor 50-100kW vermogensbereiken met technologie waarvoor patent is aangevraagd.
- Watergekoelde motorbehuizing die deel uitmaakt van het structurele frame om gewicht en volume te minimaliseren.
- Geavanceerde processorkracht voor algoritmen om betrouwbaarheid en veiligheid te garanderen.
- 30% meer piekvermogen dan een 450cc. 80pk en 938 Nm koppel op het achterwiel.
- Hoogste vermogen-gewichtsverhouding in de motorfietsindustrie.
- Motor weegt slechts 9 kg.
Batterij
De Stark VARG 6kWh-batterij heeft genoeg capaciteit voor een volle benzinetank van een 450cc. De batterij is goed voor 6 uur comfortabel trailrijden of een volledige 'moto' op MXGP-intensiteit en is binnen 1-2 uur weer volledig opgeladen, afhankelijk van de lader en het stopcontact. Met behulp van een patent-pending lichtgewicht honingraat magnesium behuizing, de state of the art 'vliegende V' concept verbindt elke cel direct met de behuizing, het bereiken van een efficiënte koeling en een unieke vermogen-gewichtsverhouding in de motorcross wereld.
Kenmerken:
- Luchtgekoelde magnesium behuizing.
- Gepatenteerde honingraat-structuur.
- Gladde vingers cel houders.
- Gepatenteerd drukontlastingssysteem. Dat maakt het IP69K waterdicht.
- Vliegende V-schema om een zeer geoptimaliseerd zwaartepunt te bereiken, waardoor je zeer wendbaar handling.
- Het bereik is vergelijkbaar met een volle tank benzine op een 450. Met gemak een volledige heat in MXGP, of meer dan 6 uur trail rijden.
- Volledig herladen in 1-2 uur, afhankelijk van de lader en het stopcontact
Frame
Tijdens de ontwikkeling hebben we de best presterende crossmotoren van dit moment zorgvuldig getest en geanalyseerd. Deze methodologie heeft ons in staat gesteld om een chassis te ontwikkelen dat de ideale hoeveelheid verticale, laterale en torsionele flexibiliteit biedt om een voorspelbare, stabiele en comfortabele rit mogelijk te maken. De Stark VARG heeft een laag en geoptimaliseerd zwaartepunt, dicht bij het onderbeen van de rijder. Door het zwaartepunt dichter bij je te hebben, zal het gewicht veel lichter aanvoelen.
De geoptimaliseerde gewichtsverdeling zorgt voor wendbaarheid en een vederlicht rijgevoel. Ideeën en ervaring van onze ingenieurs en ontwerpers en de inbreng van de gerespecteerde motorfietsontwerper Tony Foale stelden het team in staat om de ultralichte buisvormige chromolystaalstructuur te produceren. Met behoud van de beste buig- en sterkte-eigenschappen, heeft de Stark VARG 's werelds lichtste motorcross frame: minder dan 6 kg op de weegschaal.
Kenmerken:
- Stark VARG heeft 's werelds lichtste motorcross frame.
- Het aluminium subframe maakt gebruik van rechte buispijpen en gesmede verbindingen voor het beste compromis tussen gewicht, sterkte en weerstand.
- Geïntegreerde gesmede en machinaal bewerkte hefhandgrepen, om de constructie te versterken en een zeer comfortabele en praktische handgreep te bieden voor het heffen en positioneren van de motorfiets.
- De middenbok op de achterbrug zorgt voor een grondspeling van 60 mm meer dan bij de concurrentie.
- Geavanceerde aluminiumproductie voor de achterbrug betekent nog meer gewichtsbesparing in vergelijking met de concurrentie.
- Het voorste subframe van koolstofvezel bevat de voorspoiler en het zadel, waardoor de ergonomie wordt gestroomlijnd zonder onnodige of ongewenste buigingen. Dit dient ook als trechter om de luchtstroom naar de accu, motor en radiateur onder het zadel te leiden.
- 7075 T6 gesmede en CNC gefreesde aluminium kroonplaten met een uitstekende gewicht-sterkte verhouding en geoptimaliseerde buigkarakteristieken.
Stark varg display & Telefoon App
Via de Stark VARG APP bieden wij u een 100 % aanpasbare rit. Het unieke display van de Stark VARG is een schokbestendige en waterdichte Android telefoon, de "Stark VARG Phone". Wanneer vergrendeld laadt hij op en communiceert draadloos, terwijl hij uitsluitend dienst doet als fietsdisplay en wanneer ontgrendeld met een druk op de knop is het een volledig functionerende smartphone.
In de Stark VARG APP kunt u de vermogenscurve, het remmen op de motor, het virtuele vliegwieleffect en de tractiecontrole aanpassen. Je kunt meer dan 100 verschillende rijmodi instellen, en ervoor kiezen om vijf van die modi tegelijkertijd actief op je motor beschikbaar te hebben. Met één druk op de knop op je stuur kun je direct schakelen tussen deze vijf modi. Stel je rijmodi samen om te presteren als een 125cc 2-takt, 450cc 4-takt of alles daartussenin.
Kenmerken:
- De Stark VARG APP is beschikbaar op de Stark VARG Phone of elk Android of iOS apparaat.
- U kunt de informatie van uw Stark VARG Phone eenvoudig overbrengen naar een andere smartphone, waar u de rijmodi kunt bijwerken of uw rijgegevens kunt analyseren. Dit omvat rondetijden, kaartgegevens, snelheid, G-kracht, airtime en stroomverbruik.
- Mogelijkheid om trails of rijmodi te delen met je vrienden.
- Controleer het resterende batterijniveau op je fiets via het display en zie een schatting van de actieradius op basis van je rijstijl.
- Gepersonaliseerde rijmodi: Maak het beste van elke situatie door meer dan 100 gepersonaliseerde fietsconfiguraties op te slaan waarmee je de vermogenscurve, motorremmen, tractiecontrole en virtueel vliegwieleffect kunt aanpassen aan het betreffende terrein en de omstandigheden.
- Internetverbinding: Premium-gebruikers ontvangen een SIM-kaart waarmee ze 24/7 verbinding kunnen maken in meer dan 150 landen en zelfs de Stark VARG Phone als persoonlijk toestel kunnen gebruiken.
- Navigatie op het display: Haal het meeste uit uw avonturen terwijl uw fietsdisplay uw route uitstippelt via GPS-aangedreven slimme displaynavigatie. Een essentiële bron voor afgelegen trailrijden.
- Rondetimer: Drijf jezelf tot het uiterste met onze rondeteller met GPS-functionaliteit waarmee je je rondetijden op elk circuit kunt bijhouden.
Alle bovenstaande functies zijn beschikbaar via ons premium abonnement. Bepaalde functies zoals 24/7 internetconnectiviteit, aantal rijmodus, instelbaarheid en navigatie zijn beperkt als je kiest voor het gratis plan. Alle plannen zullen automatisch de nieuwste over-air software-updates ontvangen en nieuwe klanten krijgen een gratis proefperiode van een maand aangeboden voor het premiumplan. U kunt uw plan selecteren of bijwerken in de Stark VARG-app.
Gesmede en CNC-bewerkte wielen
6082 T6 aluminium CNC-bewerkte wielnaven voor extra sterkte en een laag gewicht. Voor de spaken is staal van de hoogste kwaliteit gebruikt. 7050 T6 aluminium aero-grade velgen maken het pakket compleet.
Kenmerken:
- Gesmede en CNC-bewerkte 6082 T6 naven.
- Staal van de hoogste kwaliteit spaken.
- 7050 T6 aluminium aero-grade velgen.
Industrie leidende remmen
Toonaangevende remmenfabrikant Galfer levert schijven van 260 mm en 220 mm voor en achter die onder druk worden gezet door een hydraulisch systeem van Brembo.
Ketting & Tandwiel
De RK MXU UW-ring Gold 520 ketting is extreem sterk, smal, licht en met de hoogste treksterkte op de markt. Een populaire keuze voor teams in zowel MXGP als FIM Hard Enduro kampioenschappen. Dezelfde afdichtingsoplossing wordt ook gebruikt in de Moto3™-categorie van de MotoGP™. De constructie zorgt voor 5% minder wrijving in vergelijking met een ketting zonder ringen en daardoor voor een groter bereik en betere prestaties. Geoptimaliseerde rubberen ringen verminderen de kettingtrilling en verwijderen de plaatwrijving.
Het achtertandwiel is vervaardigd uit Duits 7075 T6 aluminium voor de hoogste slijtvastheid in het productgamma. De voorste tandriemschijf is gesmeed uit gehard staal voor een vergelijkbare levensduur.
Stuur & Handvaten
7075 T6 aluminium stuur met 28,6 mm diameter, geleverd met zachte rubberen grips.
Oplader
De oplader van de Stark VARG is inbegrepen in de prijs van de motorfiets. Hij wordt geleverd met een stekker die in uw normale stopcontact past. Voor bepaalde markten wordt een adapter meegeleverd. Hij levert 3,3 kW laadvermogen en laadt de motor in minder dan 2 uur op tot de volle accu.
Kettingspanner & Achterburg
De achteras en achterbrug van de Stark VARG heeft twee ongelooflijke eigenschappen. Ten eerste, een geavanceerde kettingafsteller voor nauwkeurige en precieze kettingafstelling. De achterbrug heeft een geïntegreerd systeem dat een veer en as bevat, elke 90 graden rotatie hoor je een klik en vanaf de achterkant van de fiets, met behulp van een schroevendraaier met een zeskant kun je direct en eenvoudig hetzelfde aantal klikken draaien aan elke kant en perfect je wiel uitlijnen met optimale kettingspanning.
We hebben duidelijk afstand genomen van de traditionele manier waarop dingen worden gedaan en hebben besloten om nog een stapje verder te gaan met een vlakke, veel schonere, geïntegreerde achteras die een uitstekende 15mm moer en bout vermijdt, die mogelijk kan blijven haken in sporen, vuil of stenen en invloed kan hebben op je rijervaring en handling.
- Klikkende kettingafsteller voor probleemloos afstellen van de ketting. U hoeft niet langer twee moersleutels te gebruiken, maar slechts één zeskant.
- Vlakke moer op de achteras vermindert het risico dat de as blijft haken in spoorvorming.
Revelutionaire skid-plate
Revolutionaire lichte skid plate met een lage dichtheid schuim voor een hoge schokabsorptie. De skid plate fungeert als een schild voor de aandrijflijn terwijl het ook helpt om de rijder te beschermen.
Bij het casen van een sprong vermindert het schokabsorberende schuim drastisch de impact op de enkels van de rijder in vergelijking met een traditioneel frame, omdat het schuim de impact absorbeert terwijl het traditionele frame stijf blijft.
De 'zwevende' skid plate, waarvoor patent is aangevraagd, maakt ook een enorme gewichtsbesparing mogelijk doordat een lager frame niet meer nodig is.
Pirelli MX32 banden
MXGP wereldkampioenschap winnende banden: Pirelli Scorpion MX32. Met 110/90-19 op het achterwiel en 80/100-21 op het voorwiel.
MXGP wereldkampioenschap winnende banden: Pirelli Scorpion MX32. Met 110/90-19 op het achterwiel en 80/100-21 op het voorwiel.
's Werelds lichste voetsteunen
De voetsteunen zijn gegoten en bewerkt uit een speciaal roestvrij staal: een roestvrij materiaal dat 40% meer rekgrens heeft dan titanium of chromoly staal. Dit heeft ons in staat gesteld een voetsteun te produceren die lichter is dan de titanium units die momenteel op de markt en in de racerij worden gebruikt, terwijl hij 20% sterker is dan de OEM-referenties op de markt. Het ontwerp van de voetsteun is een mooi voorbeeld van hoe wij de industrie uitdagen en de rijervaring verbeteren.
De voetsteunen zijn gegoten en bewerkt uit een speciaal roestvrij staal: een roestvrij materiaal dat 40% meer rekgrens heeft dan titanium of chromoly staal. Dit heeft ons in staat gesteld een voetsteun te produceren die lichter is dan de titanium units die momenteel op de markt en in de racerij worden gebruikt, terwijl hij 20% sterker is dan de OEM-referenties op de markt. Het ontwerp van de voetsteun is een mooi voorbeeld van hoe wij de industrie uitdagen en de rijervaring verbeteren.