• Advies in de winkel
  • Grote eigen voorraad
  • De beste a-merken op MX-gebied
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!

SEM Motobike | Venom Purple Factor

  • € 7.800,64
  •   of € 133 p/m
  • Model: SEM Motobike Venom Purple Factor
  • Beschikbaarheid: Op voorraad
Aantal
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!
  • 14 dagen bedenktijd
  • Klanten geven ons een 4,8/5
  • SEM Motobike Venom Purple Factor

    De SEM Motobike is een opmerkelijke elektrische fiets die zich onderscheidt door zijn innovatieve ontwerp en geavanceerde functies. Deze fiets is niet zomaar een traditioneel e-bike; integendeel, het is een uitdagende en geavanceerde machine die grenzen verlegt. Met een dual transmission system, carbon covers, en de mogelijkheid om vooruit te gaan zonder te trappen, biedt de SEM Motobike een unieke rijervaring. Klaar om de normen uit te dagen, biedt deze fiets niet alleen mobiliteit maar ook een opwindende reis voor avontuurlijke fietsers die iets meer willen dan het gewone.

    Frame:
    Het frame, volledig ontworpen en vervaardigd door ons, heeft een origineel ontwerp dat verschilt van de klassieke e-bikes op de markt en doet denken aan motorfietsvormen, vooral vanwege de centrale positie van de motor waaraan de vooras en de achtervork zijn verbonden. Dit heeft voornamelijk twee voordelen opgeleverd: aanzienlijke vermindering van het gewicht van het voertuig, terwijl het toch uitstekende stijfheid behoudt en het zwaartepunt verlaagt, wat de gewichtsverdeling optimaliseert en stabiliteit en eenvoudige handelbaarheid waarborgt bij het aanpakken en overwinnen van elk obstakel, zowel bergafwaarts als bergopwaarts. Het gebruikte materiaal is aluminium, met onderdelen gevormd met koudvervormingstechnologie en CNC-bewerkte onderdelen. Onze modellen zijn uitgerust met een dubbele vork (verschillend afhankelijk van de uitrusting) met een veerweg van 200 mm aan de voor- en achterkant, waardoor je elk obstakel kunt overwinnen. Het remsysteem wordt geleverd door 203 mm remschijven op beide wielen, de voorste 29" en de achterste 27,5".

    Motor:
    Het is uitgerust met een borstelloze zelfondersteunende SEM-middenmotor, geïntegreerd in het frame door middel van gefreesde behuizingen. Dit garandeert onmiddellijk het gevoel van een motorfiets, maar met verminderd gewicht en de wendbaarheid van een mountainbike (Mtb). Onze MotoBike heeft een draaiknop gaspedaalbediening waarmee je de gewenste kracht kunt beheren, en een dubbele mapping via een knopbediening waarmee je een vermogen van 4000W of 2000W kunt selecteren. Deze mogelijkheid stelt je in staat om de meest gecompliceerde beklimmingen en obstakels te overwinnen die moeilijk te nemen zouden zijn met een traditionele e-bike. De rit, vergelijkbaar met die van een traditionele MTB, stelt je in staat om op elk moment de perfecte symbiose te kiezen tussen kracht en autonomie, gecombineerd met het oefeningsniveau dat je verkiest.

    Display:
    Nog steeds met het oog op het niet verzwaren van onze MotoBike, hebben we een compact en essentieel display gemonteerd dat de volgende gegevens in real-time beheert: onmiddellijke weergave van de batterijlader en de details van de bijbehorende waarden, onmiddellijk motorverbruik, resterende batterijlaadtijd evenredig aan het gebruikte vermogensniveau. Voor meer technisch onderlegde gebruikers is het mogelijk om de vermogensafgifte via een Bluetooth-zender en -ontvanger te variëren die verbonden is met de controller en een applicatie op een smartphone; dit stelt je in staat om de waarden aan te passen, ze aan te passen aan je rijstijl en de routes die je moet afleggen.

    Batterij:
    Wat betreft de autonomie, deze is ongeveer 20-40% meer dan wat je zou kunnen krijgen van de Sport-modus van een E-MTB. Uitgerust met een lithium-ionbatterij met een capaciteit van 910 Wh; met een lichte trap en zonder de motor te veel te gebruiken, kun je gemakkelijk 40/50 km en 1.500 m hoogteverschil afleggen, met een aanzienlijk sneller tempo dan een normale elektrische fiets, waardoor je elke bestemming kunt bereiken. De eenvoudige vervanging van de batterij stelt de gebruiker in staat om een reservebatterij mee te nemen; hiermee kunnen aanzienlijke afstanden worden afgelegd. Hoe dan ook, mocht de energie opraken, dan heb je nog steeds de mogelijkheid om naar huis te gaan met de pedalen! De carbon covers, nieuw in dit model, verrijken het ontwerp zonder de lichtheid van het voertuig aan te tasten. Een snel loslaatsysteem voor de bekleding maakt het mogelijk om de batterij te vervangen zonder dat er gereedschap nodig is.

    Double-Traction:
    De fiets heeft een dubbel transmissiesysteem waardoor de motor onafhankelijk is van de traditionele transmissie. Aan de rechterkant bevindt zich een klassieke 11-speed transmissie, terwijl aan de linkerkant een transmissie is toegewijd aan de motor. Een opmerkelijke functie is dat het draaipunt van de achtervork op dezelfde as ligt als het transmissietandwiel van de motor; hierdoor is het mogelijk, zonder de aanwezigheid van een spanner, om een ketting of een carbon riem te monteren. Dit maakt het mogelijk om vooruit te gaan zonder gebruik te maken van trappen en stelt je in staat om elke rij situatie aan te pakken, zelfs daar waar trappen lastig is, bijvoorbeeld in technischere beklimmingen, tussen smalle doorgangen of op moeilijkere obstakels.

    FEATURESElectric Motobike with double transmission, freewheel pedalling and engine management via throttle grip.
    FRAMESEM frame in 6082 T6 aluminum alloy with parts molded with cold deformation technology and CNC machined parts
    FRAME SIZEsize M and L
    MOTORCentral brushless self-supporting motor, integrated into the frame by carters milled from the solid, with maximum power peak of 4.000 W
    MAP SWITCHDouble mapping via a button command:
    - 4000W maximum power peak
    - 2000W reduced maximum power peak
    BATTERY REGENERATION READYControl unit parameters designed to offer the possibility of regenerating the battery up to 18-20% * during deceleration by installing the optional kit
    TOP SPEED60 Km/h *
    BATTERYLithium-ion battery - 52V - 17.5 Ah - 910 Wh
    ELECTRIC RECHARGING (220V)4.5 hours - 58.8V 4A.
    RANGE40 Km - Positive altitude gain 1,500 m *
    DISPLAYMotor and battery information with:
    - battery status with reset mode
    - instantaneous motor absorption
    - residual battery time proportional to the level of power in use
    FORKFORMULA Nero C double crown
    SHOCK ABSORBERFORMULA MOD 
    SUSPENSIONS200 mm front and rear travel
    DISK BRAKESFORMULA CURA 4,  hydraulic brakes with 203 mm front and rear disc
    PEDAL TRANSMISSIONSRAM GX 11  speed 11-42
    ELECTRIC TRANSMISSIONDedicated chain transmission
    FRONT TIREPirelli - Scorpion 29x2.6 enduro S or similar
    REAR TIREPirelli - Scorpion 27,5x2.6 enduro S or similar
    TELESCOPIC SEATPOSTExcursion of 80/100/125 mm
    BATTERY REGENERATION KIT
     
    By replacement of the pinion with threaded connection (free wheel) with a fixed gear pinion
    ACCESSORY KIT
     
    SEM Tubular stand
      
    This vehicle is not street legal. All SEM MotoBikes are specifically designed for off-road use and for riding in private areas.
    SEM reserves the right to modify the specifications described here above at any time without notice
    * This may vary depending on the rider’s weight, the type of track and the riding technique.
  • Geef beoordeling

    Note: HTML-code wordt niet vertaald!
        Slecht           Goed