• Advies in de winkel
  • Grote eigen voorraad
  • De beste a-merken op MX-gebied
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!

SEM Motobike | Dahu R2 Street Legal

  • € 11.960,00
  •   of € 192 p/m
  • Model: SEM Motobike Dahu R2 Street Legal Version
  • Beschikbaarheid: Op voorraad
Aantal
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!
  • 14 dagen bedenktijd
  • Klanten geven ons een 4,8/5
  • SEM Motobike Dahu R2 Street Legal

    De SEM Motobike is een opmerkelijke elektrische fiets die zich onderscheidt door zijn innovatieve ontwerp en geavanceerde functies. Deze fiets is niet zomaar een traditioneel e-bike; integendeel, het is een uitdagende en geavanceerde machine die grenzen verlegt. Met een dual transmission system, carbon covers, en de mogelijkheid om vooruit te gaan zonder te trappen, biedt de SEM Motobike een unieke rijervaring. Klaar om de normen uit te dagen, biedt deze fiets niet alleen mobiliteit maar ook een opwindende reis voor avontuurlijke fietsers die iets meer willen dan het gewone.

    Frame:
    De Dahu R2 elektrische fiets pronkt met een frame dat zich onderscheidt van traditionele e-bikes door zijn unieke en originele ontwerp, dat doet denken aan een motorfiets. Volledig in eigen huis ontworpen en vervaardigd, legt het frame de nadruk op een laag zwaartepunt, wat zorgt voor een onderscheidende en ongeëvenaarde rijervaring. Een opvallend kenmerk in alle modellen is de centraal geplaatste motor, die een dubbele functie heeft door de vooras en de achterzwaaiarm met elkaar te verbinden, waardoor het totale gewicht wordt verminderd en de stijfheid wordt verhoogd. Deze constructie optimaliseert de gewichtsverdeling, garandeert stabiliteit en vergemakkelijkt het eenvoudig hanteren, waardoor het terrein moeiteloos kan worden overwonnen, zowel bergopwaarts als bergafwaarts. Innovatief geconstrueerd als een zelfdragend frame, een techniek die is overgenomen uit de auto-industrie, maakt de Dahu R2 gebruik van aluminium samen met onderdelen vervaardigd door koudvervormingstechnologie en CNC-bewerking. Deze materiaalkeuze verhoogt de structurele integriteit en duurzaamheid van de fiets. Een baanbrekend kenmerk van de Dahu R2 is zijn achterzwaaiarm, geïnspireerd op motorfietsontwerp, met progressieve vering. Dit ontwerp maakt zachte schokabsorptie mogelijk bij lage snelheden en over kleine obstakels, geleidelijk toenemend in kracht naarmate de snelheid stijgt. De Dahu R2 is uitgerust met een Ride Formula dubbele kroonvork, met een indrukwekkende veerweg van 200 mm aan zowel de voor- als achterkant, waardoor hij in staat is om elk obstakel moeiteloos aan te pakken. Voor effectief remmen vertrouwt de Dahu R2 op 203 mm schijfremmen op zowel de voor- als achterwielen. De wielconfiguratie van de fiets omvat een 29'' voorwiel en een 27,5'' achterwiel, wat een gebalanceerde combinatie van stabiliteit en manoeuvreerbaarheid oplevert.

    Motor:
    Dahu is uitgerust met een SEM borstelloze motor, waarvan de piekabsorptie 4.000W is. De zelfdragende middenmotor is verbeterd in zijn constructie en formele indeling, met carterdelen die zijn gefreesd uit massief materiaal, om het gewicht te verminderen en de stijfheid te vergroten. Vanaf het begin geeft dit het stabiele gevoel van een motorfiets, maar met verminderd gewicht en het stuurgedrag van een fiets. Bovendien zijn nieuwe schuine tandwielen specifiek ontworpen en gelabeld door SEM geëngineerd en geïmplementeerd om het geluid te verminderen. Onze MotoBike is uitgerust met een nieuwe besturingseenheid, volledig ontwikkeld door SEM, waardoor dit voertuig het knooppunt wordt tussen een fiets en een motorfiets. De impulsen die worden doorgegeven door de koppelsensor, het gashendel en de snelheidssensor worden door de ECU omgezet om precies te reageren op elke mechanische versnellingswissel, en de geleverde kracht komt altijd goed tot uiting tijdens het rijden. Dankzij de negen instellingen (PAS) biedt het nieuwste SEM-model topcomfort en prestaties met slechts een paar klikken. De "0 - UIT" PAS maakt van de Motobike een fiets. Wanneer de eerste PAS wordt ingevoerd, verandert DAHU in een e-bike, via een trapondersteuningssysteem over de volgende 5 instellingen. Vanaf PAS 4 heb je de mogelijkheid om zowel het gashendel als het trapondersteuningssysteem samen te gebruiken. Met de laatste drie PAS wordt de trapondersteuning opgeheven en verandert DAHU in een echte motorfiets.

    Batterij:
    Dit element is ook exclusief ontworpen en geproduceerd voor SEM, waarbij de vorm perfect aansluit op het frame en helpt om het lage zwaartepunt te behouden. We hebben verschillende tests uitgevoerd om het beste compromis te vinden tussen gewicht en efficiëntie: onze Motobike is uitgerust met een Lithium-Ion batterij, met een gewicht van ongeveer 6 kg en een capaciteit van 1300 Wh. Wat betreft het bereik, wordt er een gegarandeerde afstand van 70 kilometer geboden met alleen het gashendel op een vlakke ondergrond en bij een constante snelheid (tests uitgevoerd op een testbank en op een racebaan). Met de trapondersteuningsfunctie en een soepele rit kan de maximale afstand die je kunt afleggen aanzienlijk toenemen. In ieder geval, als de batterij leeg is, heb je altijd de mogelijkheid om terug naar huis te fietsen!

    Double-Traction:

    Net als bij al onze modellen beschikt Dahu ook over een dubbel kettingsysteem dat de motor onafhankelijk maakt van de traditionele aandrijflijn. Aan de rechterkant bevindt zich een klassieke 11-speed transmissie, terwijl aan de linkerkant een transmissie is toegewijd aan de motor. Een opvallend kenmerk is dat het draaipunt van de zwaaiarm op dezelfde as als het kettingwiel ligt, waardoor een ketting gemonteerd kan worden zonder gebruik te maken van een spanner.Bij onze modellen heeft het afzonderlijk beheer van de aandrijvingen altijd het gebruik van het gashendel mogelijk gemaakt en het rijden voorwaarts mogelijk gemaakt, zelfs zonder te trappen. Dit maakt het mogelijk om elke rij-situatie aan te pakken, van de meest technische beklimmingen tot de smalste doorgangen en de zwaarste obstakels.

    Standaarduitrusting van de straat-legale versie:
    Voor ons gehomologeerde model zal de wettelijk vereiste uitrusting bestaan uit: een linker achteruitkijkspiegel, een zijstandaard met hefboom, een buisvormige structuur voor de kentekenplaathouder met reflectoren, een achterspatbord, een elektronische claxon, een voorste LED-dimlicht, een achterste LED-positielicht met remlicht en kentekenplaatverlichting. Alle verlichting gaat aan bij het starten van de Motobike, waardoor het gebruik op de weg veilig en in overeenstemming met de wet is.

    FEATURESElectric Motobike with freewheel pedalling, type approval category L1eB, double transmission and engine management via pedal assist and throttle grip
    FRAMESEM frame in  6082 T6 aluminum alloy with parts molded through cold deformation technology and CNC machined parts
    SWINGARMSEM swingarm in 6082 T6 aluminum alloy with a progressive suspension system
    FRAME SIZEsize M, L and XL
    ENGINECentral brushless self-supporting engine made by SEM, integrated into the frame by carters milled from the solid, with a max. power peak of 4000 W
    INVERTERSEM inverter with electronics designed and built to optimize the synergy between engine and battery
    SUPPORT LEVELSN.9 PAS (pedal assist systems) through a push-button control:
    - PAS 0: engine off, muscular use only
    - PAS 1 to 9: progressive increase in power through pedal assist and throttle combined together
    BATTERYLithium-ion SEM battery - 52V - 25 Ah - 1300 Wh - integrated into the frame
    ELECTRIC RECHARGING (220V)4,5 hours - 58.8V 5A.
    SPEED45 Km / h (limit set by the type approval category)
    RANGE70 Km (depending on the rider’s weight, the type of track and the riding style)
    DISPLAYEngine and battery control function:
    - battery charge display
    - instantaneous speed
    - indication of PAS used
    - total distance
    - partial distance
    - reporting alarms and/or faults
    FORKFORMULA Nero C doppia piastra
    SHOCKSFORMULA MOD
    SUSPENSIONS200 mm front and rear travel
    DISK BRAKESFORMULA CURA 4, hydraulic brakes with 203 mm front and rear discs
    PEDAL TRANSMISSIONSRAM GX 11 speed 11-42
    ELECTRIC TRANSMISSIONDedicated chain transmission
    FRONT TYREVittoria - mod. Agarro 29x2.6 or similar
    BACK TYREVittoria - mod. Agarro 27,5x2.6 or similar
    TELESCOPIC SEATPOSTTelescopic seatpost with an excursion of 80/100/125 mm
    STANDARD EQUIPMENTLeft rearview mirror, wheel stand, license plate holder, electronic beeper, front LED low beam headlight, rear LED position light with stop light and license plate light
      
    SEM reserves the right to modify the specifications described here above at any time without notice

  • Geef beoordeling

    Note: HTML-code wordt niet vertaald!
        Slecht           Goed