SEM Motobike Dahu R1 Street Legal Version
De SEM Motobike is een opmerkelijke elektrische fiets die zich onderscheidt door zijn innovatieve ontwerp en geavanceerde functies. Deze fiets is niet zomaar een traditioneel e-bike; integendeel, het is een uitdagende en geavanceerde machine die grenzen verlegt. Met een dual transmission system, carbon covers, en de mogelijkheid om vooruit te gaan zonder te trappen, biedt de SEM Motobike een unieke rijervaring. Klaar om de normen uit te dagen, biedt deze fiets niet alleen mobiliteit maar ook een opwindende reis voor avontuurlijke fietsers die iets meer willen dan het gewone.
Frame:
Het frame, volledig ontworpen en vervaardigd door ons, heeft een origineel ontwerp dat verschilt van de klassieke e-bikes op de markt en doet denken aan de vorm van een motorfiets. Het zwaartepunt is zo laag mogelijk gehouden om unieke handling te garanderen. Een kenmerkend aspect in al onze modellen is de centrale positie van de zelfdragende motor, waaraan de vooras en de achterzwenkarm zijn verbonden. Dit vermindert aanzienlijk het gewicht van het voertuig, zorgt voor uitstekende stijfheid, optimaliseert gewichtsverdeling en garandeert stabiliteit en gemakkelijke handling om elk obstakel, zowel bergopwaarts als bergafwaarts, aan te kunnen. Nieuw is de constructieve eigenschap: het is ontworpen en ontwikkeld alsof het een zelfdragend frame is, een techniek die wordt gebruikt in de auto-industrie. Het gebruikte materiaal is aluminium, met onderdelen gestanst met behulp van koudvervormingstechnologie en CNC-bewerkte onderdelen. Een andere innovatie is de achterzwenkarm: net als bij motorfietsen is de vering progressief. Dit zorgt voor een zachte schokabsorptie bij lage snelheden en voor kleine obstakels, en wordt sterker naarmate de snelheid toeneemt. De Dahu R1 is uitgerust met een Öhlins 38 double crown voorvork en 200 mm veerweg aan zowel de voor- als achterkant, waardoor het mogelijk is om elk obstakel aan te pakken. De remmen worden geleverd door 203 mm schijfremmen op beide wielen, met een 29-inch voorwiel en een 27,5-inch achterwiel.
Motor:
Dahu is uitgerust met een SEM borstelloze motor, met een piekvermogen van 4.000W. De zelfdragende middenmotor is verbeterd in zijn constructie en formele lay-out, met carters machinaal bewerkt uit massief materiaal, om het gewicht te verminderen en de stijfheid te vergroten. Vanaf het begin biedt dit het stabiele gevoel van een motorfiets, maar met een verminderd gewicht en de wendbaarheid van een fiets. Bovendien zijn nieuwe schroefvormige tandwielen, specifiek ontworpen en gebrandmerkt door SEM, ontwikkeld en geïmplementeerd om het geluid te verminderen. Onze MotoBike is uitgerust met een nieuwe besturingseenheid, volledig ontwikkeld door SEM, waardoor dit voertuig de schakel wordt tussen een fiets en een motorfiets. De impulsen die worden doorgegeven door de koppelsensor, de gashendel en de snelheidssensor worden door de ECU omgezet om nauwkeurig te reageren op elke mechanische versnellingswissel, en de geleverde kracht komt altijd goed tot uiting tijdens het rijden. Dankzij zijn negen instellingen (PAS) biedt het nieuwste SEM-model in slechts enkele klikken topcomfort en prestaties. De "0 - UIT" PAS maakt de Motobike een fiets. Wanneer de eerste PAS wordt ingevoerd, verandert DAHU in een e-bike, via een trapondersteuningssysteem over de volgende 5 instellingen. Vanaf PAS 4 heeft u de mogelijkheid om zowel de gashendel als het trapondersteuningssysteem samen te gebruiken. Met de laatste drie PAS wordt de trapondersteuning overruled en verandert DAHU in een echte motorfiets.
Display:
Een opvallende functie van DAHU is het nieuwe display. Om de ontwikkeling van de nieuwe besturingseenheid aan te vullen, is een herziene grafische gebruikersinterface geïntroduceerd. Het kleuren-LCD-scherm, met een afmeting van 72,5 x 54,75 mm, bevat alle benodigde informatie voor het rijden op onze Motobike. Het display toont het percentage resterende batterijlading, de huidige snelheid, de afstand van de rit, de totale afstand en het type gebruikte PAS. De nieuwe besturingseenheid biedt de mogelijkheid om te kiezen uit 9 verschillende PAS-instellingen, naast de functie "0 - UIT". Op het scherm wordt de gebruikte PAS benadrukt door zowel een genummerde tekst als een lichtbalk met een kleurenschaal. Dit zorgt voor onmiddellijke perceptie van het ingevoerde type PAS. De curvegrafiek rond de snelheidsmeter geeft de onmiddellijke vermogensafgifte aan. Het nieuwe display is standaard geïntegreerd met een SEM-merkbescherming en creëert harmonie met de voorlicht en de claxon.
Batterij:
Dit element is ook exclusief ontworpen en geproduceerd voor SEM, waarbij de vorm perfect aansluit op het frame en helpt om het zwaartepunt laag te houden. We hebben verschillende tests uitgevoerd om het beste compromis te vinden tussen gewicht en efficiëntie: onze Motobike is uitgerust met een Lithium-Ion batterij, met een geschat gewicht van ongeveer 6 kg en een capaciteit van 1300 Wh. Wat betreft het bereik, wordt een garantie van 70 kilometer gegeven met alleen de gashendel op een vlakke ondergrond en bij een constante snelheid (tests uitgevoerd op een testbank en op een racebaan). Met de trapondersteuningsfunctie en een soepele rit kan de maximale afstand die je kunt afleggen aanzienlijk toenemen. In ieder geval, als de batterij leeg is, heb je altijd de mogelijkheid om naar huis te trappen!
Dual Traction:
Net als bij al onze modellen beschikt ook Dahu over een dubbel kettingsysteem dat de motor onafhankelijk maakt van de traditionele aandrijflijn. Aan de rechterkant bevindt zich een klassieke 11-speed transmissie, terwijl aan de linkerkant een transmissie is toegewijd aan de motor. Een opvallend kenmerk is dat het draaipunt van de zwenkarm op dezelfde as ligt als het kettingwiel, waardoor de ketting kan worden gemonteerd zonder het gebruik van een spanner. Op onze modellen heeft het afzonderlijk beheer van de aandrijvingen altijd het gebruik van de gashendel mogelijk gemaakt en het rijden voorwaarts zelfs zonder te trappen, waardoor het mogelijk is om met elke rij situatie om te gaan, van de meest technische beklimmingen, door de smalste doorgangen tot de zwaarste obstakels.
Straat Legale Versie:
Voor ons gehomologeerde model zal de wettelijk vereiste uitrusting zijn: linker achteruitkijkspiegel, standaard met hendel, buisvormige structuur voor kentekenplaat houder met reflectoren, achter spatbord, elektronische claxon, voor LED dimlicht koplamp, achter LED positie licht met remlicht en kentekenplaatverlichting. Alle lampen gaan aan bij het starten van de Motobike, waardoor het veilig en conform gebruik op de weg mogelijk is.
FEATURES | Electric Motobike with freewheel pedalling, type approval category L1eB, double transmission and engine management via pedal assist and throttle grip |
FRAME | SEM frame in 6082 T6 aluminum alloy with parts molded through cold deformation technology and CNC machined parts |
SWINGARM | SEM swingarm in 6082 T6 aluminum alloy with a progressive suspension system |
FRAME SIZE | size M, L and XL |
ENGINE | Central brushless self-supporting engine made by SEM, integrated into the frame by carters milled from the solid, with a max. power peak of 4000 W |
INVERTER | SEM inverter with electronics designed and built to optimize the synergy between engine and battery |
SUPPORT LEVELS | N.9 PAS (pedal assist systems) through a push-button control: - PAS 0: engine off, muscular use only - PAS 1 to 9: progressive increase in power through pedal assist and throttle combined together |
BATTERY | Lithium-ion SEM battery - 52V - 25 Ah - 1300 Wh - integrated into the frame |
ELECTRIC RECHARGING (220V) | 4,5 hours - 58.8V 5A. |
SPEED | 45 Km / h (limit set by the type approval category) |
RANGE | 70 Km (depending on the rider’s weight, the type of track and the riding style) |
DISPLAY | Engine and battery control function: -battery charge display - instantaneous speed - indication of PAS used - total distance - partial distance - reporting alarms and/or faults |
FORK | OHLINS DH38 double crown |
SHOCKS | OHLINS TTX 22 M |
SUSPENSIONS | 200 mm front and rear travel |
DISK BRAKES | FORMULA CURA 4, hydraulic brakes with 203 mm front and rear discs |
PEDAL TRANSMISSION | SRAM GX 11 speed 11-42 |
ELECTRIC TRANSMISSION | Dedicated chain transmission |
FRONT TYRE | Vittoria - mod. Agarro 29x2.6 or similar |
BACK TYRE | Vittoria - mod. Agarro 27,5x2.6 or similar |
TELESCOPIC SEATPOST | Telescopic seatpost with an excursion of 80/100/125 mm |
STANDARD EQUIPMENT | Left rearview mirror, wheel stand, license plate holder, electronic beeper, front LED low beam headlight, rear LED position light with stop light and license plate light |
SEM reserves the right to modify the specifications described here above at any time without notice |