SEM Motobike Dahu R3 Street Legal
De SEM Motobike is een opmerkelijke elektrische fiets die zich onderscheidt door zijn innovatieve ontwerp en geavanceerde functies. Deze fiets is niet zomaar een traditioneel e-bike; integendeel, het is een uitdagende en geavanceerde machine die grenzen verlegt. Met een dual transmission system, carbon covers, en de mogelijkheid om vooruit te gaan zonder te trappen, biedt de SEM Motobike een unieke rijervaring. Klaar om de normen uit te dagen, biedt deze fiets niet alleen mobiliteit maar ook een opwindende reis voor avontuurlijke fietsers die iets meer willen dan het gewone.
Frame:
Het frame, volledig ontworpen en vervaardigd door ons, heeft een origineel ontwerp dat afwijkt van de klassieke e-bikes op de markt en doet denken aan de vorm van een motorfiets. Het zwaartepunt is zo laag mogelijk gehouden om unieke handling te garanderen.Een onderscheidend kenmerk in al onze modellen is de centrale positie van de motor, die een structurele functie heeft doordat de vooras en de achtervork erdoor worden verbonden. Dit vermindert aanzienlijk het gewicht van het voertuig, zorgt voor uitstekende stijfheid, optimaliseert de gewichtsverdeling en zorgt voor stabiliteit en gemakkelijke bediening om elk obstakel, zowel bergop als bergaf, te overwinnen. Nieuw is de constructie: het is ontworpen en ontwikkeld als een zelfdragend frame, een techniek die in de auto-industrie wordt gebruikt. Het gebruikte materiaal is aluminium, met onderdelen gestanst met behulp van kouddeformatietechnologie en CNC-gefreesde onderdelen. Een andere innovatie is de achtervork: vergelijkbaar met het gebruik bij motorfietsen is de vering progressief. Dit zorgt voor zachte schokabsorptie bij lage snelheden en voor kleine obstakels, terwijl het sterker wordt naarmate de snelheid toeneemt. De Dahu R3 is uitgerust met een RockShox Domain RC 29" single crown voorvork en 180 mm veerweg aan zowel de voor- als achterkant, waardoor elk obstakel kan worden overwonnen. Het remsysteem wordt geleverd door 203 mm remschijven op beide wielen, met een 29'' voorwiel en een 27,5'' achterwiel.
Motor:
Dahu is voorzien van een SEM-borstelloze motor met een piekvermogen van 4.000W. De zelfdragende middenmotor is verbeterd in zijn constructie en formele lay-out, met behuizingen die zijn bewerkt uit massief materiaal om het gewicht te verminderen en de stijfheid te verhogen. Vanaf het begin biedt dit het stabiele gevoel van een motorfiets, maar met verminderd gewicht en de wendbaarheid van een fiets. Bovendien zijn nieuwe schuine tandwielen specifiek ontworpen en gelabeld door SEM ontwikkeld en geïmplementeerd om het geluid te verminderen. Onze MotoBike is uitgerust met een nieuwe besturingseenheid, volledig ontwikkeld door SEM, waardoor dit voertuig de schakel wordt tussen een fiets en een motorfiets. De impulsen die worden doorgegeven door de koppelsensor, het gashendel en de snelheidssensor worden door de ECU omgezet om nauwkeurig te reageren op elke mechanische schakeling, en de geleverde kracht komt altijd goed naar voren tijdens het rijden. Dankzij zijn negen instellingen (PAS) biedt het nieuwste SEM-model in slechts enkele klikken topcomfort en prestaties. De "0 - OFF" PAS maakt van de Motobike een fiets. Bij het invoeren van de eerste PAS verandert de DAHU in een e-bike, via een pedaalondersteuningssysteem over de volgende 5 instellingen. Vanaf PAS 4 heeft u de mogelijkheid om zowel het gashendel als het pedaalondersteuningssysteem samen te gebruiken. Met de laatste drie PAS wordt de pedaalondersteuning overruled en verandert de DAHU in een echte motorfiets.
Display:
Een opvallende functie van DAHU is het nieuwe display. Ter aanvulling op de ontwikkeling van de nieuwe besturingseenheid is een herziene grafische gebruikersinterface geïntroduceerd. Het kleuren-LCD-scherm, met een afmeting van 72,5 x 54,75 mm, bevat alle informatie die nodig is voor het rijden op onze Motobike. Het display toont het percentage resterende batterijlading, de huidige snelheid, de reisafstand, de totale afstand en het type PAS dat wordt gebruikt. De nieuwe besturingseenheid biedt de mogelijkheid om te kiezen uit 9 verschillende PAS, naast de functie "0 - UIT". Op het scherm wordt de gebruikte PAS benadrukt door zowel een genummerde tekst als een lichtbalk met een kleurenschaal. Dit zorgt voor onmiddellijke waarneming van het type ingevoerde PAS. De krommegrafiek rond de snelheidsmeter geeft de onmiddellijke vermogensafgifte aan. Het nieuwe display is standaard geïntegreerd met een SEM-gemerkt schild dat het beschermt en harmonieert met de voorlamp en de claxon.
Batterij:
Dit element is ook exclusief ontworpen en geproduceerd voor SEM, waarvan de vorm perfect aansluit op het frame en helpt om het zwaartepunt laag te houden. We hebben verschillende tests uitgevoerd om het beste compromis te vinden tussen gewicht en efficiëntie: onze Motobike is uitgerust met een Lithium-Ion batterij, met een gewicht van ongeveer 6 kg en een capaciteit van 1300 Wh. Wat betreft het bereik, garanderen we 70 kilometer met alleen het gashendel op een vlak oppervlak en bij een constante snelheid (tests uitgevoerd op een testbank en op een racebaan). Met de pedaalondersteuningsfunctie en een soepele rit kan de maximale afstand die je kunt afleggen aanzienlijk toenemen. In ieder geval, als de batterij leeg is, heb je altijd de mogelijkheid om naar huis te trappen!
Double-Traction:
Similar to all our models, Dahu also incorporates a dual-chain system that renders the motor independent from the traditional drivetrain. On the right side is a conventional 11-speed transmission, while on the left is a transmission exclusively dedicated to the engine. An noteworthy feature is the pivot of the swingarm, which aligns with the sprocket axis, enabling the installation of a chain without the need for a tensioner. The distinct management of the tractions on our models has consistently permitted the use of the throttle, enabling forward movement even without pedaling. This capability allows riders to navigate various riding scenarios, from technical climbs and narrow passages to challenging obstacles.
Standaarduitrusting van de straat-legale versie:
Voor ons gehomologeerde model zal het vereiste uitrusting zijn volgens de wet: linkerbuitenspiegel, zijstandaard met hendel, buisvormige structuur voor kentekenplaathouder met reflectoren, achterste spatbord, elektronische claxon, voorste LED-dimlicht, achterste LED-positielicht met remlicht en kentekenplaatverlichting.
|