De herfst is aangebroken en zoals gewoonlijk presenteert Betamotor de nieuwe RR Racing My 2024 om de harten van de Enduro-fans te verwarmen! In overeenstemming met de Beta-tradities wordt het RR Racing-gamma compleet geleverd met alles wat nodig is om de Enduro-modellen van het Toscaanse merk om te vormen tot machines die klaar zijn om te racen in de zwaarste omstandigheden en de meest competitieve evenementen.
Het belangrijkste nieuwe kenmerk van de 2-takt en 4-takt Racing My 2024 modellen is de introductie van de Kayaba (KYB) achterschokdemper, speciaal gemaakt door de Japanse veringsexperts voor Betamotor's Enduro motoren. Hij profiteert van de beste materialen en het modernste onderzoek dat samen met Beta-ingenieurs is uitgevoerd, waardoor een belangrijke evolutionaire stap in de vering van de motorfiets mogelijk is. De Racing modellenreeks is afgewerkt met nieuwe Racing graphics, die de strakke vorm van de nieuwe radiator shrouds benadrukken die enkele maanden geleden op de RR zijn geïntroduceerd, en een aantal verschillende onderdelen, zoals de handkappen.
De racestamboom van de sportiefste versie van Beta's Enduro-serie is op een aantal manieren duidelijk zichtbaar in de RR Racing My 2024:
Race-onderdelen:
Quick release vooras: onmiddellijk herkenbaar aan de rode geanodiseerde lichtmetalen ontgrendelingshendel, de as is cruciaal voor het besparen van kostbare seconden in een race wanneer je een band moet verwisselen.
Versterkte handbeschermers: De nieuwe, door Betamotor zelf ontworpen en geproduceerde handbeschermers zijn voorzien van een tweecomponenten-materiaalvorm, in rood en blauw, die de motorfiets niet alleen een race-uitstraling geven, maar ook bijzonder slijtvast maken, zelfs bij het ruigste offroadgebruik.
Metzeler banden: de motoren van het Racing-gamma zijn uitgerust met dezelfde banden die door de officiële teamrijders in het EnduroGp-kampioenschap worden gebruikt. Hoogwaardige producten met een kampioenschap winnende grip!
Ergal aluminium voetsteunen: om op elk moment maximale controle te garanderen en het contact met de motor niet te verliezen, zijn de RR Racing-modellen uitgerust met zwarte ergal racevoetsteunen met stalen pennen, met een groot contactoppervlak.
Achtertandwiel met geanodiseerde aluminium kern en stalen tanden van ZF Sprockets: topprestaties, lichtheid en sterkte - de perfecte mix van alle eigenschappen die een raceonderdeel moet hebben.
Speciaal blauw racezadel: een antislipbekleding en ingebouwd zakje voor ongeëvenaarde grip, comfort en gebruiksgemak.
Geanodiseerde zwarte versnellingspook en achterrempedaal.
Tankolievuldop, motorolievuldop en oliefilterdop van rood geanodiseerd aluminium.
Kettingspanners in rode ergalegering.
Nieuwe Racing graphics en rode en blauwe wielstickers
48 mm Kayaba AOS gesloten cartridge vork: aan de voorzijde van de vering behoudt de My 2024 de gesloten cartridge vork van KYB. Dit product is door de samenwerking tussen Beta en Kayaba steeds verder verfijnd, waardoor een zeer gespecialiseerd onderdeel is ontstaan dat niet alleen de prestaties van RR Racing fietsen maximaliseert, maar deze prestaties ook nog toegankelijker maakt. Geanodiseerde interne onderdelen en de nieuwe behandelingen van de materialen minimaliseren de glijwrijving, terwijl de instelbare ingaande en uitgaande demping elke rijder de perfecte afstelling laat vinden. De ingenieurs van Betamotor hebben de instelling opnieuw gekalibreerd, zodat de vork optimaal samenwerkt met de nieuwe achterschokdemper.
Kayaba C46 RCU Mono: De belangrijkste verandering wat betreft de vering van de RR Racing modellen is het allereerste gebruik van een Kayaba achterschokdemper, speciaal ontworpen en geproduceerd voor Beta's 2 en 4-takt RR Racing modellen. De hydraulische instelling van de nieuwe schokdemper kan volledig worden aangepast door het instellen van de externe compressie (zowel bij hoge als lage snelheid) en de rebound. Het gezamenlijke onderzoek van Kayaba ingenieurs en Betamotor's R&D afdeling in Rignano sull'Arno heeft geleid tot de ontwikkeling van een schokdemper die bijzonder effectief is in het verbeteren van de dynamische aspecten van het voertuig, onder alle gebruiksomstandigheden. KYB schokdempers worden in de racewereld als een gouden standaard beschouwd voor wat betreft hun vermogen om de ruwheid van het terrein op te vangen, het niveau van de tractie die op het voertuig wordt overgebracht en de consistentie van de prestaties, zelfs bij bijzonder zwaar gebruik, waarbij de hoge temperaturen die door de demping van de vering worden gegenereerd, de prestaties van het onderdeel doen schommelen. De afstelling van de motor is dus verbeterd, zowel bij racegebruik (waarvoor de instelling bedoeld is) als bij meer amateurgebruik, waar het rijcomfort over het geheel genomen is toegenomen.