De fabrikant uit Rignano sull'Arno presenteert de nieuwe MY24 RR, een motorfiets die veel van de kenmerken behoudt die zijn voorganger vorig seizoen onverslaanbaar maakten, maar die is herzien met een aantal significante nieuwe functies die zijn geïntroduceerd in de hele serie, plus andere upgrades die specifiek zijn voor bepaalde motormaten, om de suprematie van de RR-familie als geheel te handhaven.
Beta heeft nauw samengewerkt met Enduro-kampioenen Brad Freeman en Steve Holcombe om een groot aantal kleine verbeteringen te ontwikkelen aan zowel de aandrijflijn als het frame/ophanging voor de MY 2024 RR 2-takt en 4-takt modellen, om de reeds zeer geprezen kenmerken van de vorige generatie te consolideren. Zoals altijd is de leidende filosofie van de ingenieurs van Beta geweest om niet alleen de prestaties van de motoren van het merk te verhogen, maar ook om deze prestaties nog toegankelijker te maken. Dus in plaats van grote veranderingen, heeft dit modeljaar een reeks upgrades gekregen die bedoeld zijn om alle uitstekende eigenschappen van elk afzonderlijk model te consolideren.
Het plaatje wordt compleet gemaakt door nieuwe graphics, die de hele range een compromisloze race-uitstraling geven.
Zoals altijd bestaat het assortiment uit 8 verschillende modellen, elk met zijn eigen persoonlijkheid, om te voldoen aan de behoeften van een zeer divers spectrum van rijders. Er is een perfecte RR voor elke rijder, maar wat elk model gemeen heeft, is het vermogen om vertrouwen in de gebruiker te inspireren en een oprecht bevredigende rijervaring te bieden.
250CC
Ideaal voor wie op zoek is naar een zachtere 2-takt motorfiets met iets minder vermogen en koppel dan topmodellen om uitstekend te kunnen hanteren.
300CC
Gemaakt voor degenen die een grote motor waarderen met aanzienlijk koppel bij elke snelheid. Geschikt voor degenen die de voorkeur geven aan lange overbrengingsverhoudingen.
De updates die zijn geïntroduceerd voor het MY 2024 RR-assortiment worden hieronder samengevat:
Zadel: het schuim dat het zadel vormt heeft een andere geometrie en dichtheid om meer rijdercomfort te bieden. Het grotere ondersteuningsgebied en de verschillende samenstelling van de materialen bieden de rijder nu een veel comfortabeler contactpunt met de motorfiets.
Ophanging: naast de voortdurende verfijning van de ophangingsafstelling, hebben de Model Year 24-motorfietsen lichtere vorkmantels, met name op het gebied van het ingrijpen van de vorkstangen. De verschillende bewerking van de mantel is ontworpen om gecontroleerde flexibiliteit te bieden, met als resultaat soepeler demping van ruw terrein en dus aanzienlijk verbeterd comfort en gevoeligheid.
Remmen: het voorremsysteem heeft upgrades gekregen aan de remleiding. De beschermende mantel van de lijn is nu beter bevestigd met dubbel krimpen (aan de boven- en onderkant, voorheen was het alleen aan de onderkant gekrompen), waardoor de bescherming van de remleiding beter bestand is tegen de voortdurende spanningen waaraan deze wordt blootgesteld.
Radiatoren: de 250 en 300 tweetaktmodellen, evenals het hele viertaktassortiment, ontvangen nieuwe lichtere en sterkere radiatoren, met gevormde reservoirs in het bovenste gedeelte om de motorfiets een grotere stuurhoek te laten bereiken. De nieuwe radiatoren, die zorgen voor een betere circulatie van koelvloeistof voor verbeterde voertuigkoeling, beschikken over een groter aantal versterkingen, en zijn ook uitgerust met een nieuwe niet-plastic dop die sterker is en minder blootgesteld is aan mogelijke impacts.
Graphics: het Model Year 24 maakt een U-bocht wat betreft de eenvoudige, essentiële uitstraling die de vorige motorfiets kenmerkte. De volledig nieuwe graphics hebben een agressieve, geometrische en moderne uitstraling, bereikt dankzij het vakkundige gebruik van de klassieke rode, witte en zwarte kleuren die typisch zijn voor dit model, en integreren perfect met het frame en de kuipen in het kenmerkende Beta-rood.
Naast de upgrades die zijn geïntroduceerd in de hele familie, zijn er een aantal verbeteringen specifiek voor bepaalde 2-takt en 4-takt modellen, die de prestaties naar nog grotere hoogten tillen.
In detail:
Hoofdlagers: de 300 tweetaktmotor heeft nu rollagers die verschillen van die van het vorige modeljaar, sterker en hoger presterend, en die de betrouwbaarheid van de motor verbeteren.