• Advies in de winkel
  • Grote eigen voorraad
  • De beste a-merken op MX-gebied
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!

Beta | All-Road Alp X 350 2024 Wit

  • € 6.799,00
  •   of € 116 p/m
  • Model: Alp X Wit
  • Beschikbaarheid: Op voorraad
Aantal
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!
  • 14 dagen bedenktijd
  • Klanten geven ons een 4,8/5
  • Beta Alp X

    Alp X is het model zonder precedent voor Beta. Het maakt het ALP-concept eigen, waardoor het dichter bij de meer moderne smaken komt van degenen die de wereld van scramblers hebben herontdekt. Alp X deelt zijn basisonderdelen met Alp 4.0, maar verschuift zijn karakter naar het Modern Classic-segment met de toevoeging van specifieke wegfietskenmerken zoals de 17" en 19" wielen met meer weggerichte banden, en meer taps toelopende kunststof onderdelen, versterkt door de ronde koplamp. Alp X straalt een totaal andere aantrekkingskracht uit en wordt de perfecte motor voor stadsritten en lange reizen, terwijl hij altijd klaar blijft om onverharde wegen aan te pakken. Alp X – net als Alp 4.0 – biedt comfortabel duozitten dankzij het royale zadel en de comfortabele passagiersgrepen. Alp X is de gebruiksvriendelijke motorfiets bij uitstek.


    Alp 4.0 en Alp X delen dezelfde technische basis:


    De nieuwe Alp 4.0 en Alp X modellen zijn uitgerust met een 350cc motor, ontwikkeld in samenwerking tussen de technici van Betamotor en die van Tayo Motorcycles. Speciaal voor dit project ontwikkeld, is de nieuwe krachtbron met elektronische injectie in staat om tot 35 pk te leveren bij 9500 tpm. Om het volledige potentieel en alle beschikbare kracht te benutten, is de motor uitgerust met een zesversnellingsbak, die een topsnelheid van meer dan 130 km/u biedt. Dankzij het lage brandstofverbruik en de 11-liter brandstoftank, met een reserve van 2,3 liter, biedt de nieuwe ALP een indrukwekkend bereik, waardoor hij zelfs lange off-road reizen ver van tankstations aankan. De motoren van de twee modellen verschillen in hun mapping, ontworpen om de hoogste prestatielevels voor beide modellen te garanderen.


    Frame: het frame van de nieuwe ALP-motoren is een stalen perimeter met de motor eronder gemonteerd, afgewerkt in zwart. Dit garandeert zowel sterkte als wendbaarheid voor de motor, dankzij de frame-afmetingen ontwikkeld door de technici van Betamotor, waardoor deze perfect samenwerkt met de vering.


    Vering: zowel de voorvork als de achterste mono-shock zijn ingesteld om het grootste plezier tijdens het rijden te garanderen, terwijl de focus op gemak en comfort in het zadel behouden blijft.


    Zadelhoogte: de zadelhoogte is 865 mm voor de Alp 4.0 en 855 mm voor de Alp X, wat goed contact met de grond garandeert voor beide modellen en bijdraagt aan een gevoel van veiligheid in het zadel, zowel op de weg als off-road, zelfs voor minder ervaren rijders. Het zadel is uiterst comfortabel voor zowel de bestuurder als de passagier.


    Remmen: beide modellen zijn uitgerust met een 290 mm schijf aan de voorkant en een 220 mm schijf aan de achterkant, met Nissin remcilinder en remklauwen die remkracht en modulatie in alle omstandigheden garanderen. De standaarduitrusting omvat ook het BOSCH ABS-systeem. Deze rijhulp is ontworpen om de hoogste veiligheidsniveaus te garanderen en kan worden uitgeschakeld in de Offroad-stand, maar wordt automatisch opnieuw ingeschakeld wanneer de motor opnieuw wordt gestart om te voorkomen dat men vergeet het opnieuw in te schakelen.


    De inschakeling van de ABS kan handig worden gecontroleerd via de indicator op de LCD-instrumentatie, die ook informatie geeft over het brandstofniveau, het bereik en de ingeschakelde versnelling, evenals traditionele informatie zoals snelheidsmeter, toerenteller, en gedeeltelijke en totale kilometerstand, alles met moderne en gemakkelijk af te lezen grafieken.


    Onder de belangrijkste verschillen en bijzonderheden die de Alp 4.0 en Alp X onderscheiden:

    De Alp 4.0 is uitgerust met 18″ en 21″ wielen en banden die meer ontworpen zijn voor off-road; de Alp X daarentegen is uitgerust met 17″ en 19″ wielen, opnieuw op spaakwielen, maar met banden die meer geschikt zijn voor het rijden op de weg, hoewel ze een profiel behouden dat nog steeds een goede off-road rijervaring biedt.


    Wat betreft de esthetiek, verschillen de twee modellen in de vorm en afwerking van hun bovenbouw, waarbij de Alp X meer taps toelopende kunststof onderdelen heeft die zijn Modern Classic-stijl benadrukken, terwijl die van de Alp 4.0 meer omhullend zijn. De lijnen van de Alp X integreren perfect met de nieuwe ultramoderne ronde LED-koplamp, terwijl bij de 4.0 versie de verlichting wordt verzorgd door een koplamp met een meer vierkante look, die nog steeds gebruik maakt van LED-verlichtingstechnologie. Een gemeenschappelijk kenmerk qua esthetiek is de nieuwe lage kentekenplaathouder die niet is verbonden met de achterkap, maar direct op het achterwiel is geplaatst voor een modernere, weggerichte stijl.


    Het assortiment accessoires voor de nieuwe ALP-generatie omvat handbeschermers, zijtassen en topkoffer.

  • Geef beoordeling

    Note: HTML-code wordt niet vertaald!
        Slecht           Goed