De toonaangevende laars in Motocross, de Tech 10 Supervented laars, brengt de innovaties verder naar voren die het de meest technische crosslaars ooit maken.
Met twee inlaatpoorten aan de voorkant, een geventileerde scheenplaat, geperforeerde vulling en uitgebreide mesh-secties, is de Tech 10 Supervented ontworpen voor maximale luchtstroom door de voorkant van de laars en effectieve warmte-uitwisseling.
De nieuwe mesh binnenschoen heeft een 3D Higher Spring binnenzool die luchtkanalen in de zool gebruikt voor optimale ventilatie, terwijl het ook een dempend effect creëert voor meer comfort.
Er is ook een nieuwe zool met een verlengd honingraatontwerp voor superieure grip en gevoel op de steps van de motor, vooral in natte en modderige omstandigheden.
CONSTRUCTiE
De constructie maakt gebruik van een zeer ademende, geperforeerde microvezel.
• TPU-kenmerken worden gecombineerd met ventilatiezones en een nieuwe luchtstroomsysteemzool voor ademend vermogen en superieure ventilatie.
• Twee grote inlaatpoorten aan de voorkant van de laars met uitlaten aan de achterkant voor optimale luchtstroom en warmte-uitwisseling.
• Co-geïnjecteerd voor sterkte en structuur, de exclusieve panelen van TPU en rubber zorgen voor uitstekende gripcontacten, duurzaamheid en hittebestendigheid.
• De voorgevormde kuitbeschermer wikkelt zich ergonomisch rond het achterbeen en is gemaakt van een achterbladsysteem met dubbele densiteit voor een progressieve demping van buitensporige torsiekrachten.
• Scheenbeenplaat heeft een nieuw anatomisch ontwerp voor een kleiner oppervlak en gewichtsbesparing.
• Volledig opnieuw ontworpen zool met gepatenteerde grip-vormgeving om de prestaties van de voetsteunen, grip en modder en waterafvoer te verbeteren. Exclusieve dual compound-zool is naadloos geïntegreerd in de voetstructuur met meerdere dichtheden en ingebouwde ondersteuning. De zool biedt superieure duurzaamheid, grip en gevoel tijdens het rijden en verbeterde prestaties op de shifter.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
• Innovatief, lichtgewicht bovenwerk combineert geavanceerde lichtgewicht microfiber met een slagvaste en slijtvaste TPU-schaal.
• De voetschaal bestaat uit vijf verschillende samenstellingen in één lichtgewicht stuk om sterkte te bieden met behoud van flexibiliteit en structurele integriteit. De voetschaal is voorzien van hiel- en teenbescherming en is zeer goed bestand tegen slijtage en stoten en draagt bij aan de algehele duurzaamheid van de laars. De voetschaal bevat ook een geïntegreerde schacht voor ondersteuning en structurele integriteit.
• Frontale bescherming is voorzien van een dubbel sluitsysteem met een interne microfiber flap, plus klittenbandsluitingen voor een nauwkeurige pasvorm sluiting stevig bevestigd met een micro-verstelbare, eenvoudig te bedienen, lichtgewicht gesp.
• Het scheenbeen is voorzien van een uniek TPU-messysteem dat is ontworpen om frontale hyper-extensie te voorkomen en een betere flexcontrole te bieden.
• Zachte microfiber hoes helpt buitensporig water en vuil binnen te houden, terwijl de 3D mesh voering zorgt voor verbeterde luchtcirculatie en comfort.
• 3D mesh voering met antislip suède op de hiel om de voet in de laars te houden.
• Sterk geventileerde geperforeerde vulling voor optimale ventilatie en luchtstroom.
Geperforeerd voetbed voor extra verkoeling.
• De centrale zoolinzet heeft een microgrip en een ontwerp met zijhaakgreep. Het is gemakkelijk te vervangen en Alpinestars biedt een volledige vervanging van zolen en schoenreparatieservice.
Binnenschoen heeft een mesh constructie voor een optimale luchtstroom.
• Anatomisch geoptimaliseerd voor gewichtsbesparing en ergonomie, het nieuwe mechanische gespsluitingssysteem is voorzien van een nylon- en glasvezelmix voor verbeterde duurzaamheid en sterkte. Het nieuwe slim-line gespsysteem bevat slagvaste brugsluitingen die koudgesmeed zijn voor precisie en sterkte. Het gespsluitingssysteem heeft een geheugen en een snelontgrendelings- / vergrendelingssysteem met zelfuitlijnend ontwerp voor eenvoudige, nauwkeurige sluiting en verbeterde rijprestaties en veiligheid. Alle gespen zijn gemakkelijk vervangbaar.
• Ventilatieopeningen op de PU-kuit en ademende mesh-inzet verbeteren het comfort en verminderen vermoeidheid bij korte en lange ritten.
PROTECTION
• Built into the Tech 10’s unique and lightweight single-piece co-injected foot chassis is the patented Dynamic Heel Compression Protector (DHCP), an innovative safety feature which includes a fully integrated collapsible heel area with expanded polyfoam to absorb high impact energies during a crash. DCHP features a directional impact protection system which significantly reduces the effect of excessive, potentially injury-causing energy being transferred to the ankle and lower leg. DHCP has been developed and tested in the demanding circuits of professional Supercross and Motocross.
• New performance double pivot motion control system features: - Medial and lateral double pivot system for improved levels of flexibility and precision control.- Engineered bi-density front flexion control is strategically positioned over the mesh area, combined with a dual front blade system and shock absorber insert to offer mechanical progressive force release to dampen and absorb impact energies.- Re-designed dual density TPU rear blade system is engineered to prevent hyper-extension while offering improved flex control and impact resistance.
• Evolutionary new shin plate design with ventilation windows strategically positioned to allow more ventilation without compromising the impact protection.
• 3D Higher Spring insole creates an effective cooling system using air channels within the sole for optimal levels of ventilation, while also creating a cushioning effect for enhanced levels of comfort.
• According to European statutory law the CE mark is a conformity requirement for the marketing of this product. The following standards apply: CE EN13634.
De Tech 10 zet al meer dan een decennium de standaard voor de prestaties en bescherming van motorcrossschoenen. De volledig opnieuw ontworpen Tech 10-laars verhoogt het prestatieniveau nog verder. Perfectie door innovatie; Met behoud van de iconische Tech 10-look, vertegenwoordigt de nieuwe laars een geheel nieuwe benadering - het verbeteren van het vermogen om een rijder het ultieme gevoel, comfort en veiligheid te geven.
Het herontwerp van de Tech 10 werd geleid door drie prioriteiten, aangezien het Alpinestars technische schoenenontwikkelteam ernaar streefde de algehele functionaliteit, prestaties en veiligheid te verbeteren, het gewicht te verminderen en het materiaalvolume te verminderen. Het maximaliseren van deze prioriteiten is de belangrijkste prestatie van de nieuwe Tech 10 en het resultaat is een geheel nieuwe laars met een grotere bewegingsvrijheid en flexibiliteit, terwijl het een betere controle biedt over de buig- en torsiekrachten die de laarsprestaties aanzienlijk verbeteren, wat de rijder meer vertrouwen en bescherming.
Verbeterde functionaliteit, prestaties en veiligheid:
Het comfort van de Tech 10 is legendarisch en een belangrijk kenmerk om de laars onder alle omstandigheden een plezier te maken. Een belangrijk doel was om het gevoel van de schoen te behouden en tegelijkertijd de prestaties, functionaliteit en veiligheid te verbeteren.
De belangrijkste upgrades van de Tech 10-prestaties zijn unieke technologieën: het Frontal Flexion Control Frame, de asymmetrische Dual-pivot-armen, de gepatenteerde Dynamic Heel Compression Protection-schokdemper die is geïntegreerd in een opnieuw ontworpen voetschaal en de slankere, meer gestroomlijnde buitenzool .
Verminderd gewicht:
De Tech 10 is lichter, een resultaat van Alpinestars-technici die alle schoencomponenten en hun verbindingen bestuderen - hoe de schoen samenkomt. Van elk van die componenten is een nieuw ontwerp gemaakt om het volume en het gewicht te verminderen.
Er zijn nieuwe materiaalcomposieten gemaakt die lichter en duurzamer zijn, zodat ze bestand zijn tegen de zware omstandigheden van offroad rijden. De nieuwe, koudgesmede aluminium gespen zijn het resultaat met een gemakkelijker te bedienen, duurzamere en zelfuitlijnende sluiting die een positieve grip biedt op de bovenste oppervlakken van de laars. Het resultaat heeft meer dan 400 gram (bijna 1 pond) aan gewichtsvermindering opgeleverd voor de nieuwe Tech 10.
Verminderd materiaalvolume:
Het ontwerp verkleint ook het profiel en de fysieke grootte van de Tech 10. Het is meer gestroomlijnd met nieuwere, lichtere, duurzamere composietmaterialen en een meer geïntegreerde benadering van de constructie van de componenten die het chassis van de schoen dynamisch verbeteren en gebruik maken van geavanceerdere hechtprocessen.
Met twee inlaatpoorten aan de voorkant, een geventileerde scheenplaat, geperforeerde vulling en uitgebreide mesh-secties, is de Tech 10 Supervented ontworpen voor maximale luchtstroom door de voorkant van de laars en effectieve warmte-uitwisseling.
De nieuwe mesh binnenschoen heeft een 3D Higher Spring binnenzool die luchtkanalen in de zool gebruikt voor optimale ventilatie, terwijl het ook een dempend effect creëert voor meer comfort.
Er is ook een nieuwe zool met een verlengd honingraatontwerp voor superieure grip en gevoel op de steps van de motor, vooral in natte en modderige omstandigheden.
CONSTRUCTiE
De constructie maakt gebruik van een zeer ademende, geperforeerde microvezel.
• TPU-kenmerken worden gecombineerd met ventilatiezones en een nieuwe luchtstroomsysteemzool voor ademend vermogen en superieure ventilatie.
• Twee grote inlaatpoorten aan de voorkant van de laars met uitlaten aan de achterkant voor optimale luchtstroom en warmte-uitwisseling.
• Co-geïnjecteerd voor sterkte en structuur, de exclusieve panelen van TPU en rubber zorgen voor uitstekende gripcontacten, duurzaamheid en hittebestendigheid.
• De voorgevormde kuitbeschermer wikkelt zich ergonomisch rond het achterbeen en is gemaakt van een achterbladsysteem met dubbele densiteit voor een progressieve demping van buitensporige torsiekrachten.
• Scheenbeenplaat heeft een nieuw anatomisch ontwerp voor een kleiner oppervlak en gewichtsbesparing.
• Volledig opnieuw ontworpen zool met gepatenteerde grip-vormgeving om de prestaties van de voetsteunen, grip en modder en waterafvoer te verbeteren. Exclusieve dual compound-zool is naadloos geïntegreerd in de voetstructuur met meerdere dichtheden en ingebouwde ondersteuning. De zool biedt superieure duurzaamheid, grip en gevoel tijdens het rijden en verbeterde prestaties op de shifter.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
• Innovatief, lichtgewicht bovenwerk combineert geavanceerde lichtgewicht microfiber met een slagvaste en slijtvaste TPU-schaal.
• De voetschaal bestaat uit vijf verschillende samenstellingen in één lichtgewicht stuk om sterkte te bieden met behoud van flexibiliteit en structurele integriteit. De voetschaal is voorzien van hiel- en teenbescherming en is zeer goed bestand tegen slijtage en stoten en draagt bij aan de algehele duurzaamheid van de laars. De voetschaal bevat ook een geïntegreerde schacht voor ondersteuning en structurele integriteit.
• Frontale bescherming is voorzien van een dubbel sluitsysteem met een interne microfiber flap, plus klittenbandsluitingen voor een nauwkeurige pasvorm sluiting stevig bevestigd met een micro-verstelbare, eenvoudig te bedienen, lichtgewicht gesp.
• Het scheenbeen is voorzien van een uniek TPU-messysteem dat is ontworpen om frontale hyper-extensie te voorkomen en een betere flexcontrole te bieden.
• Zachte microfiber hoes helpt buitensporig water en vuil binnen te houden, terwijl de 3D mesh voering zorgt voor verbeterde luchtcirculatie en comfort.
• 3D mesh voering met antislip suède op de hiel om de voet in de laars te houden.
• Sterk geventileerde geperforeerde vulling voor optimale ventilatie en luchtstroom.
Geperforeerd voetbed voor extra verkoeling.
• De centrale zoolinzet heeft een microgrip en een ontwerp met zijhaakgreep. Het is gemakkelijk te vervangen en Alpinestars biedt een volledige vervanging van zolen en schoenreparatieservice.
Binnenschoen heeft een mesh constructie voor een optimale luchtstroom.
• Anatomisch geoptimaliseerd voor gewichtsbesparing en ergonomie, het nieuwe mechanische gespsluitingssysteem is voorzien van een nylon- en glasvezelmix voor verbeterde duurzaamheid en sterkte. Het nieuwe slim-line gespsysteem bevat slagvaste brugsluitingen die koudgesmeed zijn voor precisie en sterkte. Het gespsluitingssysteem heeft een geheugen en een snelontgrendelings- / vergrendelingssysteem met zelfuitlijnend ontwerp voor eenvoudige, nauwkeurige sluiting en verbeterde rijprestaties en veiligheid. Alle gespen zijn gemakkelijk vervangbaar.
• Ventilatieopeningen op de PU-kuit en ademende mesh-inzet verbeteren het comfort en verminderen vermoeidheid bij korte en lange ritten.
PROTECTION
• Built into the Tech 10’s unique and lightweight single-piece co-injected foot chassis is the patented Dynamic Heel Compression Protector (DHCP), an innovative safety feature which includes a fully integrated collapsible heel area with expanded polyfoam to absorb high impact energies during a crash. DCHP features a directional impact protection system which significantly reduces the effect of excessive, potentially injury-causing energy being transferred to the ankle and lower leg. DHCP has been developed and tested in the demanding circuits of professional Supercross and Motocross.
• New performance double pivot motion control system features: - Medial and lateral double pivot system for improved levels of flexibility and precision control.- Engineered bi-density front flexion control is strategically positioned over the mesh area, combined with a dual front blade system and shock absorber insert to offer mechanical progressive force release to dampen and absorb impact energies.- Re-designed dual density TPU rear blade system is engineered to prevent hyper-extension while offering improved flex control and impact resistance.
• Evolutionary new shin plate design with ventilation windows strategically positioned to allow more ventilation without compromising the impact protection.
• 3D Higher Spring insole creates an effective cooling system using air channels within the sole for optimal levels of ventilation, while also creating a cushioning effect for enhanced levels of comfort.
• According to European statutory law the CE mark is a conformity requirement for the marketing of this product. The following standards apply: CE EN13634.
De Tech 10 zet al meer dan een decennium de standaard voor de prestaties en bescherming van motorcrossschoenen. De volledig opnieuw ontworpen Tech 10-laars verhoogt het prestatieniveau nog verder. Perfectie door innovatie; Met behoud van de iconische Tech 10-look, vertegenwoordigt de nieuwe laars een geheel nieuwe benadering - het verbeteren van het vermogen om een rijder het ultieme gevoel, comfort en veiligheid te geven.
Het herontwerp van de Tech 10 werd geleid door drie prioriteiten, aangezien het Alpinestars technische schoenenontwikkelteam ernaar streefde de algehele functionaliteit, prestaties en veiligheid te verbeteren, het gewicht te verminderen en het materiaalvolume te verminderen. Het maximaliseren van deze prioriteiten is de belangrijkste prestatie van de nieuwe Tech 10 en het resultaat is een geheel nieuwe laars met een grotere bewegingsvrijheid en flexibiliteit, terwijl het een betere controle biedt over de buig- en torsiekrachten die de laarsprestaties aanzienlijk verbeteren, wat de rijder meer vertrouwen en bescherming.
Verbeterde functionaliteit, prestaties en veiligheid:
Het comfort van de Tech 10 is legendarisch en een belangrijk kenmerk om de laars onder alle omstandigheden een plezier te maken. Een belangrijk doel was om het gevoel van de schoen te behouden en tegelijkertijd de prestaties, functionaliteit en veiligheid te verbeteren.
De belangrijkste upgrades van de Tech 10-prestaties zijn unieke technologieën: het Frontal Flexion Control Frame, de asymmetrische Dual-pivot-armen, de gepatenteerde Dynamic Heel Compression Protection-schokdemper die is geïntegreerd in een opnieuw ontworpen voetschaal en de slankere, meer gestroomlijnde buitenzool .
Verminderd gewicht:
De Tech 10 is lichter, een resultaat van Alpinestars-technici die alle schoencomponenten en hun verbindingen bestuderen - hoe de schoen samenkomt. Van elk van die componenten is een nieuw ontwerp gemaakt om het volume en het gewicht te verminderen.
Er zijn nieuwe materiaalcomposieten gemaakt die lichter en duurzamer zijn, zodat ze bestand zijn tegen de zware omstandigheden van offroad rijden. De nieuwe, koudgesmede aluminium gespen zijn het resultaat met een gemakkelijker te bedienen, duurzamere en zelfuitlijnende sluiting die een positieve grip biedt op de bovenste oppervlakken van de laars. Het resultaat heeft meer dan 400 gram (bijna 1 pond) aan gewichtsvermindering opgeleverd voor de nieuwe Tech 10.
Verminderd materiaalvolume:
Het ontwerp verkleint ook het profiel en de fysieke grootte van de Tech 10. Het is meer gestroomlijnd met nieuwere, lichtere, duurzamere composietmaterialen en een meer geïntegreerde benadering van de constructie van de componenten die het chassis van de schoen dynamisch verbeteren en gebruik maken van geavanceerdere hechtprocessen.