Alpinestars | Crosshelm S-M5 CORP Red Glossy
De SM5-helm is ontworpen om motorcrossrijders een helm te bieden die veilig is en doelbewust is ontworpen om optimale bescherming en comfort te bieden. De lichte SM5-helm heeft een thermo-geïnjecteerde schaal met een speciale polymeerblend versterkt met variabele diktes die zijn ontworpen om de optimale combinatie van impactbescherming en licht gewicht te leveren. De vijfdelige dichtheid EPS-voering zorgt voor de juiste dichtheid op het juiste gebied voor verbeterde impactabsorptie.
• Een geconstrueerd verhoogd gebied met padding vermindert effectief de krachten die worden overgebracht naar het sleutelbeen, en een gepatenteerd vizierontgrendelingssysteem zorgt ervoor dat het vizier wordt vrijgegeven met de juiste vooraf bepaalde kracht, ongeacht de hoek van impact.
• De onderste schaalvolumes van de maten medium, large, XL en 2XL zijn herzien om ongeveer 3% breder te zijn, waardoor de helm gemakkelijker aan en uit te trekken is. De toename van het helmvolume heeft ook de prestaties van impactbeheer verbeterd, die nu 44% lager zijn dan de reguliere snelheidsdrempel.
• Voor de nieuwe ECE 22.06-norm behaalt de SM5 een 44% betere beoordeling voor impact bij reguliere snelheden in vergelijking met de huidige 33%, evenals een 32% betere beoordeling voor lage snelheid en een 31% betere beoordeling voor lineaire impact bij hoge snelheden dan de heersende norm.
• Meerdere dichtheids binnenvoering om de juiste dichtheid op het juiste gebied te garanderen voor verbeterde impactabsorptie.
• Opnieuw ontworpen kinbeugel met een nieuw profiel, waar het basisgebied specifiek is gevormd om een verlicht gedeelte te geven, verhoogd om het sleutelbeen vrij te maken, met een nieuwe zachtere EPS-voering die zich uitstrekt voorbij de helmshell zelf, en bedekt is met een meer flexibele rubbercompound die de kans op enige vorm van sleutelbeenletsel vermindert.
• Gemaximaliseerde ventilatie en hoge niveaus van warmteoverdracht dankzij meerdere luchtinlaten en uitlaatopeningen.
• De ECE-versie van de SM5-helm weegt 1.350 gram voor maat medium en 1.420 gram voor de ECE DOT-versie met vizier.
• Het vizier is ontworpen om lucht naar de openingen te leiden voor verbeterde luchtstroom.
• De SM5 is verkrijgbaar in 2 versies: ECE R 22.06 en ECE R 22.06/DOT.
• De binnen- en buitenoppervlakken zijn ontworpen om de effecten van schuine impacts te minimaliseren. Om te helpen bij het bestrijden en verminderen van die roterende impactkrachten, heeft Alpinestars een gepatenteerde technologie ontwikkeld door een laag wrijvingsoppervlak te creëren aan de binnenzijde van de EPS-voering. Voor de ECE 22.06-norm, die nu de beoordeling voor roterende schuine impact omvat, behaalt de SM5 een score van 70% onder de nieuwe regelgeving.
• Het gepatenteerde vizierontgrendelingssysteem zorgt ervoor dat het vizier wordt vrijgegeven met de juiste vooraf bepaalde kracht, ongeacht de hoek van impact.
• Het lichte buitenschaal is geconstrueerd uit een technologisch geavanceerd thermoplastisch materiaal dat bestand is tegen impact in drie anatomische schaalmaten, plus drie individuele maten voor de EPS-binnenvoering met een combinatie van binnenvoering en wangkussens, wat resulteert in 6 unieke maten en zorgt voor de beste pasvorm en bescherming.
• Het lichte buitenschaal is geconstrueerd uit een technologisch geavanceerd thermoplastisch materiaal dat bestand is tegen impact in drie anatomische schaalmaten, plus drie individuele maten voor de EPS-binnenvoering met een combinatie van binnenvoering en wangkussens, wat resulteert in 6 unieke maten en zorgt voor de beste pasvorm en bescherming.
De SM5-helm is ontworpen om motorcrossrijders een helm te bieden die veilig is en doelbewust is ontworpen om optimale bescherming en comfort te bieden. De lichte SM5-helm heeft een thermo-geïnjecteerde schaal met een speciale polymeerblend versterkt met variabele diktes die zijn ontworpen om de optimale combinatie van impactbescherming en licht gewicht te leveren. De vijfdelige dichtheid EPS-voering zorgt voor de juiste dichtheid op het juiste gebied voor verbeterde impactabsorptie.
• Een geconstrueerd verhoogd gebied met padding vermindert effectief de krachten die worden overgebracht naar het sleutelbeen, en een gepatenteerd vizierontgrendelingssysteem zorgt ervoor dat het vizier wordt vrijgegeven met de juiste vooraf bepaalde kracht, ongeacht de hoek van impact.
• De onderste schaalvolumes van de maten medium, large, XL en 2XL zijn herzien om ongeveer 3% breder te zijn, waardoor de helm gemakkelijker aan en uit te trekken is. De toename van het helmvolume heeft ook de prestaties van impactbeheer verbeterd, die nu 44% lager zijn dan de reguliere snelheidsdrempel.
• Voor de nieuwe ECE 22.06-norm behaalt de SM5 een 44% betere beoordeling voor impact bij reguliere snelheden in vergelijking met de huidige 33%, evenals een 32% betere beoordeling voor lage snelheid en een 31% betere beoordeling voor lineaire impact bij hoge snelheden dan de heersende norm.
• Meerdere dichtheids binnenvoering om de juiste dichtheid op het juiste gebied te garanderen voor verbeterde impactabsorptie.
• Opnieuw ontworpen kinbeugel met een nieuw profiel, waar het basisgebied specifiek is gevormd om een verlicht gedeelte te geven, verhoogd om het sleutelbeen vrij te maken, met een nieuwe zachtere EPS-voering die zich uitstrekt voorbij de helmshell zelf, en bedekt is met een meer flexibele rubbercompound die de kans op enige vorm van sleutelbeenletsel vermindert.
• Gemaximaliseerde ventilatie en hoge niveaus van warmteoverdracht dankzij meerdere luchtinlaten en uitlaatopeningen.
• De ECE-versie van de SM5-helm weegt 1.350 gram voor maat medium en 1.420 gram voor de ECE DOT-versie met vizier.
• Het vizier is ontworpen om lucht naar de openingen te leiden voor verbeterde luchtstroom.
• De SM5 is verkrijgbaar in 2 versies: ECE R 22.06 en ECE R 22.06/DOT.
• De binnen- en buitenoppervlakken zijn ontworpen om de effecten van schuine impacts te minimaliseren. Om te helpen bij het bestrijden en verminderen van die roterende impactkrachten, heeft Alpinestars een gepatenteerde technologie ontwikkeld door een laag wrijvingsoppervlak te creëren aan de binnenzijde van de EPS-voering. Voor de ECE 22.06-norm, die nu de beoordeling voor roterende schuine impact omvat, behaalt de SM5 een score van 70% onder de nieuwe regelgeving.
• Het gepatenteerde vizierontgrendelingssysteem zorgt ervoor dat het vizier wordt vrijgegeven met de juiste vooraf bepaalde kracht, ongeacht de hoek van impact.
• Het lichte buitenschaal is geconstrueerd uit een technologisch geavanceerd thermoplastisch materiaal dat bestand is tegen impact in drie anatomische schaalmaten, plus drie individuele maten voor de EPS-binnenvoering met een combinatie van binnenvoering en wangkussens, wat resulteert in 6 unieke maten en zorgt voor de beste pasvorm en bescherming.
• Het lichte buitenschaal is geconstrueerd uit een technologisch geavanceerd thermoplastisch materiaal dat bestand is tegen impact in drie anatomische schaalmaten, plus drie individuele maten voor de EPS-binnenvoering met een combinatie van binnenvoering en wangkussens, wat resulteert in 6 unieke maten en zorgt voor de beste pasvorm en bescherming.