• Advies in de winkel
  • Grote eigen voorraad
  • De beste a-merken op MX-gebied
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!

13 Oktober Beta, My20 Testdag bij Resa-Racing

26-09-2019 0 Reactie(s) Nieuws,

Beta MY20 Testdag Resa-Racing Experience Center Haaksbergen

 

Wanneer? Zondag 13 oktober van 11:00 - 17:00

 

Waar? Bij ons! Resa-Racing | Rondeelweg 8 | Haaksbergen.

 

AANMELDEN? Dat kan hier

 

Kom zondag 13 oktober bij Resa-Racing in Haaksbergen de nieuwe Beta MY20 modellen testen!

 

In samenwerking met Beta organiseert Resa-Racing een testdag voor de nieuwste Beta Enduro motoren. Er is mogelijkheid om de motoren eens goed aan de tand te voelen in de proef op het maïsveld, maar ook op de extreme enduro proef, beiden gelegen op het Experience Center van Resa-Racing!

 

Naast het testen van de motoren kun je ook profiteren van leuke acties en kortingen bij ons in de shop!

 

Eerst Off-road rijden in Lichtenvoorde? Geen probleem, wij zijn er de hele middag.

AANMELDEN? Dat kan hier

 

Vragen? Wij zijn te bereiken op: 06-53880875

 

 

13 Oktober Beta, My20 Testdag

 

Completely new!

 

Beta lanceert de nieuwe RR My 2020. Geen simpele herontworpen motor vergeleken met het voorgaande model. Deze motor presenteert de nieuwe generatie van enduro motoren onder het RR merk.

 

De 2020 lijn kent 8 verschillende motorblok maten: vier 2-takt (125/200/250/300) en vier 4-takt (350/390/430/480) motorblokken. Een wijde selectie die Beta aanbiedt om mee op het volgende avontuur te nemen.

 

Beta heeft de offroad ervaring geheel opnieuw geïnterpreteerd met een smal, lichtgewicht en veilige motor die betrouwbaar is en makkelijk te besturen is. Een ervaring zoals geen andere fabrikant je kan geven.

 

Het werk van Beta’s ontwerpers, testers, onderzoekers en ontwikkelaars team is gegroeid en meer in geïnvesteerd. Je zou alleen naar de enorme voordelen moeten kijken gemaakt door het motorblok team, wie een compleet nieuwe power unit geïntroduceerd hebben in de 4-takt lijn. En het chassis team, met een frame die compleet opnieuw ontworpen is met de perfecte geometrie en stijfheid.

 

Het ontwerp aspect verdiend een individuele vernoeming. De superstructuur, subframe, zadel en meervoud van details zijn allemaal gloednieuw.
Alles tezamen heeft iedere motor de beste ergonomische en astatische aspecten die de RR MY 2020 een motor die het mogelijk maakt om jou een ervaring te geven waar jij je gepassioneerd over voelt.

 

Belangrijkste features van de RR-modellen:

De nieuwe onderdelen bevatten:

Motorblok

4-takt (350/390/430/480)

  • Compleet opnieuw ontworpen, met het oog op gewicht verminderen. Behaald door de koppeling te verhogen en de krukas naar achteren te plaatsen. Het verplaatsen van de zwaartekracht dichterbij de achter brug zorgt ervoor dat de motor beter te besturen is. Een totale vermindering van 1 Kg.
  • Een nieuw ontworpen magnesium koppelingsdeksel om de olie vloei in de koppeling efficiënter te verbeteren.
  • Magnesium vliegwiel deksel, nieuw ontworpen in lijn met de rest van de motor, nu met een meer functionele en modernere look.
  • Nieuw waterpomp systeem, efficiënter koelsysteem om hitte te verplaatsen is bevorderd, Lagere gemiddelde temperatuur, verbeterde performance, en een makkelijker koelslang systeem.
  • Cilinder en kop opnieuw ontworpen gematcht met het geüpdatete koelsysteem om de gemiddelde temperatuur te verlagen.
  • Opnieuw ontworpen olie circuit om de hitte verplaatsing tussen water en olie in het voorste deel van de carter te verbeteren en de gemiddelde olietemperatuur laag te houden
  • Koppeling met vernieuwde platen in een nieuw materiaal voor verbeterd geleidelijk en modulair schakelen
  • Korter en lichter schakelen
  • Nieuw schakelmechanisme, lichter om het schakelen te verbeteren
  • Schakelpook verbetert in lijn met het nieuwe motorblok en de frame lay-out.
  • Toevoeging van een neutraal sensor
  • Geüpdatete EFI mapping

2-takt (250/300 cc)

  • Nu met een contra-balanceerrichting om vibratie te voorkomen. Verbetert de power bezorging door de rpm range.
  • Herontworpen cilinder kop (250 cc) om koppel bij lagere toeren te verbeteren.

2-takt (125 cc)

  • Nieuwe cilinder met gemodificeerde uitlaatpoort en diameters
  • Nieuwe uitlaat flens
  • Nieuwe uitlaatklep systeem en nieuwe boosters
  • Nieuwe koppelingsdeksel met luchtzuivering systeem geleid door het gemodificeerde koppelingsmechanisme. Gemodificeerde olie inham kap positie
  • Nieuwe uitlaat klep aandrijving, opent op een andere snelheid om krachtoverbrenging te verbeteren.
  • Nieuwe expansie kamer.

Deze modificaties van de 125 RR heeft ons de mogelijkheid gegeven om meer koppel te behalen bij lagere toeren en meer power bij de hogere toeren. Dit voor betere performance tijdens de gehele powerband op hetzelfde moment. Dit maakt de motor makkelijker te besturen.

Chassis

  • Nieuw frame met herontworpen geometrie en stijfheid voor verhoogde stabiliteit en behendigheid. Gewicht is verlaagd en de betrouwbaarheid geboost met het gebruik van een precisie cast componenten. Terwijl comfort verbeter is en vibratie verminderd met dank aan nieuwe hoofdbouten. Het frame is ook smaller bij de basis wat ervoor zorgt dat de motor beter te besturen is op moeilijkere secties en typische offroad tracks.
  • Gemodificeerde achter brug, nu langer voor 4-takt en het 200 cc model voor beter stabiliteit en tractie.
  • Compleet nieuw ontworpen subframe, sterker om te voorkomen dat het breekt tijden offroad ritten. Alle luchtfilter box componenten en gerelateerde accessoires zitten er nu in (elektrische componenten en oliereservoir voor de 2-takten)
  • Nieuwe luchtfilter ruimte
  • Verbeterd vork design vergeleken met vorige versie. Met nieuwe binnenste cartridge om de zwaartekracht te verlagen voor het perfecte level terwijl ook de hoekige impacts worden verbeterd. Interne kleppen zijn geüpdatete om precies in lijn te werken met het nieuwe frame design
  • Nieuwe achter schokbreker met:
    • Nieuw top-out systeem, een nieuwe veer om grip en contact met de grond te verbeteren tijdens hard remmen
    • Nieuwe langere shock bumper met meer progressieve compressie. Dit zorgt voor goede protectie van de buffer en verbeterd de resistentie van de onderkant.
    • Nieuw kleppensysteem om in lijn te werken met het nieuwe frame.
  • Koelsysteem met waterslangen binnenin het frame geplaatst en efficiëntere radiateurs. Dit verbetert de hitte verplaatsing en laat het blok zijn werk doen zelfs met koudere temperaturen in de meest extreme condities.
  • Grotere capaciteit van de tank. 9.1 L voor de 4-takten en 9.5 L voor de 2-takten. Naast de vergrote tank is het ook ergonomischer geworden en een ‘ease-of-movement’ in het zadel.
  • Langer stuur voor betere controle
  • Nieuwe lay-out van de uitlaat in lijn met de nieuwe achterkant sectie
  • Standaard met grotere voet
  • Nieuwe precisie-cast voetstepjes die beter zijn in het doorlaten van modder en betere tandjes om grip te vermeerderen
  • Nieuwe kettinggeleider, langer, passend bij de langere achterbrug
  • Nieuw rempedaal, robuuster en grotere lagers
  • Kortere 430/480 cc versnellingen vergeleken met eerder modellen.

Design

  • Compleet nieuwe superstructure (voorspatbord, voor en achter kappen, radiateur kappen en leidingen) die verbetert ergonomisch en alle gerelateerde onderdelen waar Beta bekend om staat in haar Italische stijl.
  • Voorspatbord met variabele dikte geometrie wat gewicht verminderd en stijfheid bevorderd
  • Nieuw subframe in techno-polymer
  • Nieuwe subframe onderdelen en techno-polymer
  • Nieuwe handkappen
  • Herontworpen zadel, comfortabeler wanneer je er overheen beweegt
  • Nieuwe kentekenplaat klem lichter en geïntegreerd in de handvaten
  • Nieuwe demper protector (behalve 125 cc)
  • Nieuwe digitale instrumenten en instrument paneel
  • Herontworpen skid plate
  • Nieuw achterlicht
  • Nieuwe frame protectoren

 

2-Takt motorblok balansas

Nieuw Frame

Nieuw frame met subframe en achterbrug

Nieuw subframe

Nieuwe 125 2-takt cilinder

 

Laat een bericht achter