Beta lanceert de nieuwe RR Racing My 2020 op de markt!
26-09-2019 0 Reactie(s) Nieuws,
Beta lanceert de nieuwe RR Racing My 2020 op de markt!
Beta presenteert de raceklare versie van zijn nieuwe generatie Beta Enduro-reeks, onthuld in juli. Zoals klanten gewend zijn, is het uitgerust met alle apparatuur die nodig is om er een echt raceklare machine van te maken, geschikt voor elke situatie die het tijdens de competitie tegenkomt.
Beta-ingenieurs hebben zich daarom gericht op het ontwikkelen van een hoogwaardige opstelling en het integreren van al die details - zowel esthetisch als functioneel - die het gewicht verminderen en zelfs betere prestaties garanderen onder alle raceomstandigheden.
De nieuwe RR Racing MY 2020 heeft in feite allemaal dezelfde functies die Steve Holcombe en Brad Freeman de afgelopen jaren in staat hebben gesteld om het World Enduro-circuit te domineren en meerdere opeenvolgende titels te winnen.
De Racing-familie bestaat uit 7 modellen: 125, 250, 300 cc 2T (2-takt) en 350, 390, 430 en 480 cc 4T (4-takt).
In vergelijking met de respectieve standaardversies onderscheidt de RR Racing MY 2020-reeks zich door:
Suspensie
· Kayaba AOS-vorken met gesloten ø 48 mm-patroon: deze nieuwe KYB-veervorken hebben een ontwerp met een gesloten patroon en staan wereldwijd bekend als de beste in het assortiment. Nauwe samenwerking tussen Beta en Kayaba heeft een op maat gemaakt product gecreëerd met een nieuw vorkschoenontwerp en een unieke kalibratie gereserveerd voor de RR-modellen. Ook minimaliseert de aanwezigheid van geanodiseerde interne componenten de glijdende wrijving, terwijl de gebruikelijke compressie- en ontgrendelingsregelaars te allen tijde eenvoudig een optimale instelling bereiken. Daarom zorgen Kayaba-vorken voor een uitstekende werking onder alle gebruiksomstandigheden, zijn ze uiterst betrouwbaar, eenvoudig af te stellen en bovendien aanzienlijk minder gewicht (0,5 kg lichter dan de MY 2019).
· ZF ø 46 mm schokdemper met nieuwe kalibratie: deze nieuw verfijnde set-up laat rijders het maximale uit het nieuwe chassis halen.
· Zwart geanodiseerde drievoudige klem.
Als reactie op rijders die altijd op zoek zijn naar gewichtsverlies, heeft de Beta R&D-afdeling opnieuw besloten af te zien van de automatische mixer om het fietsgewicht zoveel mogelijk te verminderen. RR Racing MY 2020 2-takt machines draaien op olie/ benzine, waardoor de race-stamboom van deze versie wordt verbeterd
Speciale componenten
· Quick release voorwielpen: essentieel voor het besparen van kostbare seconden tijdens een race, dit apparaat versnelt bandenreparaties.
· Vertigo handbeschermers: degelijkheid, opvallend ontwerp en In-Mold graphics maken dit accessoire onmisbaar voor off-road rijden.
· Metzeler Six Days-banden: voor zelfverzekerd offroad rijden. Het is geen toeval dat deze banden het meest worden gebruikt in Enduro-wedstrijden op topniveau en door meerdere wereldkampioen Steve Holcombe.
· Zwarte ergonomische voetsteunen: met een breed contactoppervlak en stalen haringen voor optimale grip onder alle omstandigheden. Een robuuste maar lichtgewicht structuur betekent dat deze voetsteunen ook een langere levensduur hebben.
· Achter tandwiel met geanodiseerde aluminium kern en stalen tanden: een perfecte combinatie van lichtheid en duurzaamheid.
· Rode ergonomische kettingspannerblokken.
· Racing stoel met document vak.
· Zwart geanodiseerde schakel-/ remhendels.
· Transmissieoliedop, motoroliedop en oliefilterdop in rood geanodiseerd aluminium.
· Raceafbeeldingen en rode randstickers.
· Nieuw batterijlaadsysteem: efficiënter en betrouwbaarder (alleen 4-takt).
· Nieuwe expansiekamer: verbetert de prestaties over de gehele vermogenscurve, vooral bij hoge toerentallen waar het de versnelling verhoogt (alleen 125 tweetakt).
Laat een bericht achter