• Advies in de winkel
  • Grote eigen voorraad
  • De beste a-merken op MX-gebied
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!

Persbericht Yamaha 2017

Geplaatst door Martine 30-06-2016 0 Reactie(s) Nieuws,

Total Racing Commitment

Off-road competitie en Yamaha zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De fabrieksrijders van Yamaha onderstreepten de technische superioriteit van de 'Reverse Head' YZ-F modellen door in 2015 niet alleen het MXGP wereldkampioenschap maar ook de prestigieuze constructeurstitel in het wereldkampioenschap MXGP te winnen.

Dankzij de innovatieve vooruitstrevende filosofie is Yamaha één van de meest dynamische en succesvolle merken in de off-road wereld. In 2017 komen met de uitgebreide reeks van motorcross- en enduro-modellen de fabrieksprestaties binnen het bereik van elke off-road rijder.

Yamaha Motor presenteert met trots het nieuwe off-road programma voor het seizoen 2017, met de 2017 YZ250F met meer vermogen en kleine detailwijzigingen aan de andere modellen YZ-F, YZ en WR-F.

 

2017 YZ250F

Het bekroonde DNA van de YZ nog verder verbeterd
De Yamaha YZ250F is uitgerust met een innovatieve omgekeerde cilinderkop en kan daarmee zelfs de zwaarste competitie aan. Met deze baanbrekende crossmotor heeft Jeremy Martin de AMA 250 Motocross Championship in 2014 en 2015 gewonnen, en met de YZ250F pakte Cooper Webb de winst in de AMA 250SX West in 2015 en 2016.

2017 YZ250F: sterker, sneller, soepeler

De 2017 YZ250F is voorzien van een aantal belangrijke technische aanpassingen, zoals bijvoorbeeld een gloednieuwe omgekeerde cilinderkop wat resulteert in meer vermogen en nog meer rijplezier.

Verbeteringen van 2017 YZ250F

  • Meer trekkracht bij middelhoge tot hoge toerentallen
  • Verbeterde acceleratie
  • Soepeler schakelen en een vloeiend koppelingsgevoel
  • Verfijnde rijeigenschappen en ophanging voor meer stabiliteit en controle
  • Verbeterde remprestaties

 

YZ250F motorblok

Met belangrijke verbeteringen aan het inlaat- en uitlaatsysteem, in combinatie met een soepeler schakelende transmissie en opnieuw geprogrammeerde ECU, is de 2017 YZ250F klaar om iedere race te winnen.

 

Compleet nieuwe, hoogwaardige cilinderkop

De omgekeerde cilinderkop heeft de inlaat aan de voorzijde en de uitlaat aan de achterzijde. Dit innovatieve ontwerp geeft de YZ250F veel voordelen ten opzichte van een conventioneel ontwerp. Door een verbeterd inlaat- en uitlaatsysteem, meer efficiëntie, en een verbeterd zwaartepunt dankzij een aan de bovenzijde gemonteerd luchtfilter en een brandstoftank onder het zadel, is de 2017 YZ250F klaar voor de volgende overwinning. Voor het modeljaar 2017 hebben de technici van Yamaha deze geavanceerde technologie naar een nog hoger niveau getild. Ze hebben een nieuwe omgekeerde cilinderkop ontwikkeld waarmee de YZ250F bij middelhoge en hoge toerentallen over nog meer trekkracht beschikt.

 

Verhoogde inlaatpoort en nokkenassen met hoge lift

De inlaatpoort is hoger geplaatst zodat er meer frisse lucht in de vierkleps cilinderkop stroomt, daarnaast heeft de inlaatklep een grotere diameter. De nieuwe nokkenassen met hogere klephoogtes geven meer gevoel bij middelhoge tot hoge toerentallen, en voor betere prestaties bij lage tot middelhoge toerentallen is de werkhoek van de inlaatnokkenas verkleind.

 

Sterkere klepveren en een nieuwe drijfstang

Er zijn sterkere inlaat- en uitlaatklepveren aangebracht voor de nokkenassen met hogere lift. Om de motorprestaties te verbeteren, is een nieuw ontworpen nikkel-chroom-molybdeenstalen drijfstang gebruikt voor het 2017 model.

 

Korter inlaatkanaal en nieuwe gasklepverbinding

Verdere vermogenstoenames bij middelhoge tot hoge toerentallen konden worden gerealiseerd door het inlaatkanaal in te korten waardoor er minder pompverlies is. Het gebruik van een grotere gasklepverbinding tussen de verstuiver en de inlaatpoort maakt de doorsnede 5% groter. Bovendien zorgt het nieuwe interne ontwerp voor een betere brandstofverdamping.

 

Opnieuw ontworpen uitlaatpoort en een nieuw uitlaatspruitstuk met een grote boring

Voor de optimale balans tussen inlaat en uitlaat zijn de dubbele uitlaatpoorten opnieuw ontworpen en heeft de 'snaking' uitlaatpijp aan de voorzijde een grotere diameter. Naast een grotere boring is het voorste gedeelte van de uitlaat ook aangepast, zodat de grotere interne doorsnede een veel sterker uitlaatpuls effect geeft.

 

Nieuw geprogrammeerde ECU

De opnieuw ontworpen cilinderkop en uiterst efficiënte inlaat- en uitlaatsystemen leveren meer motorvermogen, en daarom is de 2017 YZ250F uitgerust met een nieuw ontwikkelde ECU met aangepaste ontstekingstiming- en brandstofinjectieprogrammering. De nieuwe ECU schakelt in op een hoger toerental, en is voorzien van een toerentalbegrenzer voor een beter toerengevoel.

 

Yamaha Power Tuner

Rijders van alle niveaus kunnen de optionele Yamaha Power Tuner gebruiken om de vermogenskarakteristieken van de YZ250F volledig naar eigen wens aan te passen. Dit compacte apparaat kan rechtstreeks (zonder pc) op de motor worden aangesloten en geeft de rijder of monteur de mogelijkheid om in een paar seconden de prestaties van de motor aan te passen aan de wens van de rijder of de circuitomstandigheden.

 

Robuuste carters

Om de prestaties van de krachtigere motor de baas te kunnen zijn, is de YZ250F voorzien van aangepaste, robuuste carters. De constructie en het uiterlijk is exact hetzelfde als die van het 2016, maar de aluminium gegoten behuizingen van het 2017 YZ250F hebben een warmtebehandeling ondergaan waardoor ze ca. 5% sterker en dus betrouwbaarder en duurzamer zijn. 

 

Soepeler schakelende versnellingsbak

Om het grotere aandrijvingsvermogen van de motor aan te kunnen, is de 2017 YZ250F uitgerust met een nieuwe transmissie met bredere tanden op de 2e en 3e aandrijftandwielen.

De vorm van de tanden op de 1e, 3e en 5e tandwielen is ook aangepast, en samen met de opnieuw ontworpen schakelnokken en aanpassingen aan het ontwerp van de koppelingsdrukstang en as levert dit soepeler en sneller schakelen op. Het geheel is afgerond met een stijvere schakelhendel voor een beter schakelgevoel.

Belangrijkste wijzigingen aan het motorblok van de 2017 YZ250F

  • Nieuwe, uiterst efficiënte cilinderkop 
  • Verbeterde vorm van inlaat- en uitlaatpoort 
  • Grotere inlaatkleppen 
  • Inlaat- en uitlaatnokkenassen met hogere lift 
  • Nieuw klepveerontwerp 
  • Opnieuw ontworpen drijfstang 
  • Verbeterde gasklepverbinding 
  • Aangepast ontwerp luchtfilterverbinding 
  • Nieuwe leiding aan voorzijde met grote boring 
  • Nieuwe ECU met aangepaste instellingen voor programmering en toerentalbegrenzer 
  • Robuuste carters 
  • Opnieuw ontworpen drukstang voor koppeling 
  • Opnieuw vormgegeven schakelnok 
  • Nieuw ontworpen schakelpedaal

 

 

YZ250F chassis

Dankzij de motor met omgekeerde cilinderkop, het luchtinlaathuis aan de bovenzijde en de brandstoftank onder de zitting heeft de YZ250F een centraal laag zwaartepunt voor een wendbaar en responsief karakter. De chassiswijzigingen voor 2017 omvatten onder meer een herziene stijfheidsbalans van het frame, een lager zwaartepunt en verbeterde vering.

 

Nauwkeurig afgesteld aluminium wiegframe

Yamaha heeft de feedback van de fabrieksteams gebruikt om het frame nauwkeurig af te stellen, zodat rijders van de 2017 YZ250F volledig kunnen profiteren van de verbeterde motorprestaties. Het frame van de 2017 YZ250F is 12 mm breder in het gebied achter het achterbrug draaipunt dan de 2016 versie, en de verhoogde torsiestijfheid maakt dat de crossmotor nog stabieler is.

 

Stalen motorbevestigingsbeugels

De 2017 YZ250F heeft speciaal ontworpen motorbevestigingsbeugels voor en boven, die perfect passen bij deze hoogtoerige 250cc-viertaktmotor. Door gebruik te maken van 8 mm dik staal voor de twee voorste beugels en 6 mm dik staal voor de bovenste beugels, heeft het nieuwe frame van de 2017 YZ250F een betere stijfheidsbalans voor optimaal rijgedrag en rijplezier.

 

Verplaatste voetsteunen

Voor een ruimere zitpositie en meer comfort, zijn de voetsteunen van de 2017 YZ250F 5 mm lager geplaatst. Dit draagt ook bij aan het lagere zwaartepunt voor meer controle in geulen en bochten.

 

Optimale veringinstellingen

Voor het rijplezier en comfort zijn er ook een aantal wijzigingen aangebracht aan de voor- en achtervering van de 2017 YZ250F. De toonaangevende KYB® Air-Oil-Separate (AOS) upside-dwon voorvorken hebben robuustere buitenbuizen en een iets verlaagde oliecapaciteit, waardoor het samen met de nieuwe fabrieksinstellingen voor de vering de rijder betere chassisprestaties biedt met meer stabiliteit bij geulen, hobbels en bochten. 

 

Nieuw materiaal remschijf achter

Voor een beter remgevoel is de Ø 245 mm remschijf achter vervaardigd van hetzelfde hittebestendige staal als de Ø 270 mm remschijf in het voorwiel, voor totale remzekerheid op de allersnelste circuits.

 

Nieuwe graphics

De stoere zwarte velgen zijn behouden, en daarbij is de 2017 YZ250F voorzien van nieuwe graphics op de kappen en spatborden.


Belangrijkste wijzigingen aan het chassis van de YZ250F

  • Geavanceerd lichtgewicht aluminium wiegframe 
  • Nieuw ontworpen buitenbuizen van stijve upside-down voorvork 
  • Herziene veringinstellingen 
  • Verplaatste voetsteunen 
  • Nieuw materiaal remschijf achter 
  • Nieuwe kap- en spatbordgraphics 

 

2017 YZ450F

Met de winst in het MXGP Wereldkampioenschap is het duidelijk dat de Yamaha YZ450F één van de beste 450cc crossmotoren is. Deze revolutionaire crossmotor beschikt over de technologisch geavanceerde omgekeerde cilinderkop van Yamaha, en geeft elke rijder de kans om de prestaties van een fabrieksmotor te ervaren.

De 2017 YZ450F heeft nieuwe graphics op de kappen en spatborden, en de Ø 245 mm remschijf achter is vervaardigd met hetzelfde hittebestendige staal als de Ø 270 mm remschijf in het voorwiel, voor een beter remgevoel en uitmuntende remprestaties.

 

2017 YZ250 / YZ125 / YZ85 tweetaktmotoren

De tweetaktmotoren YZ250 en YZ125 onderstrepen met hun wendbaarheid en direct vermogen de algehele toewijding van Yamaha voor alle crossers. De YZ250 en YZ125 zijn, dankzij het eenvoudige onderhoud en unieke karakter uiterst geliefd bij veel MX-rijders, ook nog voorzien van een grotere remschijf vóór van Ø 270 mm. Voor het modeljaar 2017 hebben beide tweetakt modellen nieuwe graphics.

De YZ85 is samen met zijn grotere broers één van de meest geliefde crossmotoren ooit gebouwd, en vele kampioenen begonnen hun carrière met deze legendarische Yamaha tweetakt. Voor het modeljaar 2017 is de YZ85 is voorzien van nieuwe graphics.

 

2017 WR250F en 2017 WR450F Enduro modellen

De WR250F en WR450F beschikken over dezelfde configuratie met omgekeerde cilinderkop en compact aluminium chassis als de winnende YZ-F modellen, en hebben Yamaha weer als een belangrijke speler in de enduro wereld op de kaart gezet.

Yamaha laat zijn toewijding aan de enduro duidelijk zien door de aanwezigheid op de 2016 wereldkampioenschappen voor de E1- en E2-klasse. Na een dubbele podiumplaats voor E1 in de eerste twee Enduro GP's van 2016 en een overwinning in de E2-klasse, is het duidelijk dat de Yamaha WR-F modellen de lat hoog leggen.

De WR250F van modeljaar 2017 heeft een grotere remschijf voor van 270 mm, en zowel de WR250F als de WR450F is voorzien van nieuwe graphics op de kappen en spatborden voor een professionele uitstraling.

 

GYTR off-road racing-onderdelen

Yamaha off-road-dealers kunnen in 2017 competitierijders een breed assortiment onderdelen van GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) leveren voor de modellen YZ450F, YZ250F en YZ125. 
Individuele GYTR-prestatieonderdelen zullen verkrijgbaar zijn voor de YZ450F en YZ250F. YZ125-rijders kunnen voor hun motor een speciale GYTR YZ125-kit aanschaffen met daarin alle onderdelen die nodig zijn voor optimale prestaties.

 

Yamaha YZ125 Cup - Op zoek naar de MXGP-winnaars van de toekomst

De Yamaha YZ125 Cup, voor ambitieuze motorcrossers geboren tussen 2000 en 2004, zal in 2016 worden gehouden. De wedstrijd is bedoeld om toekomstige kampioenen kennis te laten maken met de wereld van de internationale motorcross. De YZ125 Cup heeft eerst een nationaal niveau, waarbij max. 42 rijders in 13 landen een YZ125 landskampioenschap rijden. De beste rijders kwalificeren zich voor de superfinale in Duitsland op 8 oktober 2016.

De 6 beste rijders in de superfinale, samen met 2 wildcards, worden uitgenodigd voor een meerdaagse masterclass met David Philippaerts de wereldkampioen MX1 van 2008. Aan het einde van de trainingssessie wordt één rijder benoemd tot de officiële Yamaha fabrieksrijder in de EMX125-klasse voor 2017!

Meer informatie over rijders, circuits en data op: www.yamaha-racing.com/yz125-cup/about

 

2016 MX Pro Tour

In 2016 doet de Yamaha MX Pro Tour verschillende circuits in Europa aan, waar klanten een reeks Yamaha YZ-F en YZ-modellen kunnen uitproberen. Meer informatie hierover vindt u op de website van de landelijke importeur. 

 

2017 MX motorkleding

Yamaha heeft een assortiment off-road motorkleding ontwikkeld, met onder andere jerseys, broeken en handschoenen. Het volledige assortiment van 2017 zal later in 2016 beschikbaar zijn. Meer informatie vindt u op www.yamaha-motor.eu