Beta MY22 geintroduceerd!
The best just got better!
De nieuwe Beta 2022 modellen zijn geïntroduceerd!
RR MY22
Er is altijd ruimte voor verbetering! Niemand begrijpt dit beter dan de officiële rijders van het Beta Motor Team;
Steve Holcombe, winnaar van de Enduro 2 World Championship, Enduro GP en Assoluti d’Italia Brad Freeman, winnaar van de Enduro 3 World Championship.
Deze houders van de 2020 titels zijn zich momenteel al druk met het 2021 kampioenschap.
Een ander toprijder, Jonny Walker koos ook voor Beta om zijn extreme Enduro prestaties in 2021 naar een hoger niveau te tillen. En alle fans van Beta weten dat dit hét Enduro merk is omdat zij keer op keer blijven kiezen voor Beta en het Toscaanse merk naar de bestseller in zijn klasse weten te brengen!
Aangespoord door dit succes heeft Beta belangrijke nieuwe functies en upgrades geïntroduceerd voor de MY22 versies van de 2-takt, 4-takt RR modellen om de reeds veel geprezen mogelijkheden van de vorige modellen naar buitengewone nieuwe hoogten te brengen.
De RR 300 2-Takt heeft de meest ingrijpende aanpassingen van de hele range ondergaan. De nieuwe motor, gecombineerd met een speciale nieuwe motor control unit mapping, biedt een soepelere en progressievere reactie op de gasinvoer en een meer lineaire vermogensafgifte. Ondanks de aanzienlijke stijging van het maximale vermogen, is de motor als geheel wel makkelijker te hanteren en intuïtiever en vergevingsgezinder dan voorheen.
Het doel van de ingenieurs van Rigano sull’Arno voor de MY22 RR-reeks was om de motoren te verfijnen en upgraden zonder hun unieke karakter te veranderen en alle pluspunten/ kwaliteiten te accentueren die elk model zo onderscheiden. Krachtige en geavanceerde motoren die een breed assortiment kunnen aanspreken van gebruikers. Dit alles dankzij het werk van de ingenieurs uit de Beta fabriek in Toscane, bedoeld om deze machines voortdurend te verbeteren en hun indrukwekkende kracht en prestaties voor iedereen gemakkelijk toegankelijk te maken.
Het nieuwe RR-assortiment omvat wederom alle Enduro-modellen zonder uitzondering. Elk met eigen persoonlijkheid, voor elk wat wils. Er is de perfecte RR voor elke rijder, ook al delen ze allemaal het vermogen om de gebruiker vertrouwen te geven en een echt gave rijervaring te bieden.
De belangrijkste kenmerken van elk model zijn:
125cc
Het kleinste model in de Beta range, het is de lichtste en het makkelijkste te hanteren. In pure racest
ijl is deze geschikt voor zowel jonge rijders die steeds op een hoger niveau gaan rijden alswel voor de meer ervaren rijder die op zoek is naar een ‘funbike’
200cc
Het chassis en de motor zijn afgeleid van zijn kleinere zus, zorgen voor een extreem laag gewicht en uitstekende handling, maar met een duidelijk groter koppel en vermogen. Olie-injectie en een elektrische starter maken dit een complete motor, perfect voor Enduro enthousiastelingen!
250cc
Ideaal voor wie op zoek is naar een wat zachtere tweetaktmotor met iets minder vermogen en koppel dan de topmodellen om een uitstekende handling te kunnen garanderen.
300cc
Gemaakt voor wie een grote motor met een aanzienlijk koppel bij elke snelheid op prijs stelt. Geschikt voor degenen die de voorkeur geven aan lange versnellingen.
350cc
Dit is de gemakkelijkst te hanteren motor in de range 4-takt modellen. Deze geeft de voorkeur aan rijden met een hoog toerental en behoudt toch een zeer lineair uitgangsvermogen.
390cc
Met de ideale verhouding tussen handling en vermogen, licht zijn winnende kenmerk in zijn uitstekende tractie.
430cc
Een krachtige motor die op zijn best is wanneer de rijder profiteert van de lange versnellingen en het aanzienlijke koppel.
480cc
De motor komt het best tot uiting op grote open vlakten. De kenmerken zijn vergelijkbaar met het 430 model, maar met nog meer koppel en vermogen, geschikt voor de meer ervaren en fysiek fitte rijders.
De belangrijkste Upgrades en nieuwe functies die zijn geïntroduceerd voor de MY22 RR-reeks zijn:
Voor alle modellen:
- Ophanging: de monoshock achter krijgt nieuwe instellingen voor compressiedemping met onafhankelijke demping bij hoge en lage snelheid.
Dit voorkomt dat de twee parameters elkaar beinvloeden en beperking van de aanpassing van de instellingen. De beschikbare instellingen voor de vork zijn herzien om de rijeigenschappen en precisie bij extreem gebruik te verbeteren. De vorkbuizen zijn nu anders van kleur dankzij het nieuwe anodisatieproces dat de oppervlaktehardheid en corrosiebestendigheid van het onderdeel verbeterd.
- Graphics: Alle modellen hebben nu een nieuw volledig rood kleurenschema. Gecombineerd met de nieuwe graphics, die perfect passen bij de vorm en de onderdelen van de motor. Dit samen geeft de motor een nieuwe, zeer strakke, racelook.
Naast deze uitgebreide upgrades zijn er per model ook een aantal meer speficieke en substantiele wijziginingen aangebracht op bepaalde modellen om hun unieke en onmiskenbare persoonlijkheid te accentueren.
SPECIFIEK
RR 300 2-TAKT
Motor: De motor is volledig gereviseerd, met een geheel nieuwe cilinder met grote boring, een nieuwe zuiger en een nieuwe powervalve.
Krukas: Een nieuwe krukas met kortere drijfstang, voor een kortere zuigerslag dan het vorige model.
Cylinderkop: De kop is ook volledig nieuw en is opnieuw ontworpen met inachtneming van de andere nieuwe componenten en de nieuwe iridium bougie.
Demper: de geluidsdemper met kleinere diameter verbetert de topprestaties en de hanteerbaarheid van de motor.
Koppeling met membraanveren: Het 300-model krijgt een nieuwe koppeling, met soepelere en minder inspannende bedieningsactie, een effectievere inschakeling en een groter overdraagbaar koppel. Deze koppeling heeft ook een mechanisch instelbare veervoorspanning en biedt een keuze uit 3 instellingen met een specifieke afstelring.
De RR 300 2-takt heeft de meest ingrijpende aanpassingen van het assortiment ondergaan.
De nieuwe motor, gecombineerd met nieuwe mapping, biedt een soepelere en progressievere reactie op de gasinvoer en een meer lineaire vermogensafgifte. Ondanks de aanzienlijke stijging van het maximale vermogen, is de motor als geheel ook gemakkelijker te hanteren en intuïtiever en vergevingsgezinder in gebruik dan voorheen.
RR 250 2-TAKT
Koppeling met membraanveren: Deze oplossing maakt de koppeling lichter, progressiever en beter controleerbaar, waardoor de vermoeidheid van de rijder aanzienlijk wordt verminderd. Zowel in- als uitschakelen is verbeterd terwijl de koppeling nu in staat is nog meer koppel over te brengen. Bovendien zijn er voor een volledig aanpasbare set-up drie verschillende veervoorspanningsinstellingen beschikbaar, instelbaar met een eenvoudige mechanische procedure.
RR 125 2-TAKT
Cilinderkop en vermogensklep; deze twee opnieuw ontworpen componenten werken samen om het koppel te maximaliseren bij middelhoge tot hoge motortoerentallen – het bereik waarin de kleine Beta motor van 1/8 liter echt schittert.
RR 4-TAKTEN
Elektronische regelunit/ CDI: De belangrijkste nieuwe functie op alle 4-taktmodellen is de nieuwe en meer geavanceerde elektronische regelunit. Deze unit is verbeterd om een beter droog/nat kaartbeheer (mapping) te bieden en om effectiever te profiteren van het motorremeffect, zodat de rijder het potentieel van de motor volledig kan benutten. De map selectieknop blijft op de vertrouwde positie tussen de brandstoftank en de kop, waar hij gemakkelijk toegankelijk is maar beschermd tegen stoten die per ongeluk de instelling kunnen veranderen of de knop zelfs kunnen breken.
Versnellingsbak: Een lichtere nieuwe primaire transmissie is geïntroduceerd voor de alle 4-takt modellen. Daarnaast zijn deze modellen ook uitgerust met een nieuwe koppeling met membraanveer met 3 settings in te stellen veer levels met meer progressieve en soepelere controle en een verhoogd overdraagbaar koppel.
De nieuwe MY22 modellen worden vanaf JUNI 2021 verwacht. Wilt u graag meer informatie of wenst u alvast uw nieuwe motor te reserveren?
Neem dan contact op met Resa-Racing en u bent van harte welkom om de mogelijkheden te komen bespreken.
Wij bieden ook de mogelijkheid om uw huidige motor in te ruilen of uw nieuwe motor (deels) te financieren.
Daarnaast beschikken wij over een eigen testtrack en ruimte in de omgeving om de demo modellen even goed aan de tand te voelen.
In het najaar organiseren wij rond oktober jaarlijks een drukbezocht weekend waarin alle modellen aanwezig zijn en u zich in kunt schrijven om alle modellen waar u nieuwsgierig naar bent eens goed te testen!
Laat een bericht achter