• Advies in de winkel
  • Grote eigen voorraad
  • De beste a-merken op MX-gebied
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!

DE NIEUWE BETA MY24 RR

Geplaatst door Martine 21-09-2023 0 Reactie(s) Nieuws,

DE NIEUWE BETA MY24 MODELLEN

 

De in Rignano sull'Arno gevestigde fabreik Beta Motor presenteert de nieuwe MY24 RR, een motorfiets die veel van de kenmerken die zijn voorganger vorig seizoen zo onverslaanbaar maakten heeft overgenomen, maar die is herzien met een aantal belangrijke nieuwe functies die in de hele serie zijn geïntroduceerd, plus andere upgrades die specifiek zijn voor bepaalde motorformaten, om de suprematie van de RR-familie als geheel te behouden. 
Beta heeft nauw samengewerkt met Enduro-kampioenen Brad Freeman en Steve Holcombe om een groot aantal kleine verbeteringen te ontwikkelen aan zowel de aandrijflijn als het frame/vering voor de RR 2-takt en 4-takt modellen van MY 2024, om de al zeer geprezen kenmerken van de vorige generatie te overtreffen.

 

Zoals altijd is de leidende filosofie van de van de ingenieurs bij Beta geweest om niet alleen de prestaties van van de motorfietsen van het merk, maar ook om deze prestaties nog toegankelijker te maken. Dus in plaats van grote veranderingen, heeft dit modeljaar een reeks upgrades gekregen die bedoeld zijn om alle uitstekende kwaliteiten van elke motorfiets te consolideren van elk individuele model te consolideren.
Daarnaast heeft de motor nieuwe graphics gekregen die de race-uitstraling geven aan de hele serie.

Zoals altijd bestaat de serie uit 8 verschillende modellen, elk met zijn eigen persoonlijkheid, om te voldoen aan de behoeften
van een zeer divers spectrum van rijders. Er is de perfecte RR voor elke rijder, maar wat elk model gemeen heeft, is het vermogen om vertrouwen in te boezemen en een echt lonende rijervaring te bieden. De belangrijkste kenmerken van elk model zijn als volgt: 

 

Hieronder volgt een overzicht van de updates die zijn geïntroduceerd voor de RR-serie voor modeljaar 2024

Voor elk model:

  • Zadel: Het schuim waaruit het zadel is opgebouwd heeft een andere geometrie en dichtheid voor meer comfort. De groter ondersteuningsgebied en de andere samenstelling van de materialen bieden de rijder nu een veel comfortabeler contactpunt met de fiets.
  • Vering: Naast de voortdurende verfijning van de afstelling van de vering zijn de 24 motoren lichtere vorkmantel, met name op het aangrijpingspunt van de vorkstangen. De andere bewerking van de vorkmantel is ontworpen om gecontroleerde flexibiliteit te bieden, met als resultaat soepelere demping van ruw terrein en daardoor aanzienlijk verbeterd comfort en gevoeligheid.
  • Remmen: Het remsysteem van de voorrem heeft verbeteringen gekregen aan de remleiding. De beschermende omhulling van de remleiding is nu beter bevestigd met een dubbele krimp (aan de boven- en onderkant, voorheen was de krimp alleen aan de onderkant), waardoor de remleiding beter bestand is tegen de voortdurende belastingen die erop worden uitgeoefend.
  • Radiateurs: De 250 en 300 tweetaktmodellen en het hele viertaktgamma krijgen nieuwe, lichtere en stevigere radiateurs, met gevormde reservoirs in het bovenste gedeelte zodat de motor een grotere stuurhoek kan bereiken. De nieuwe radiateurs, die zorgen voor een betere circulatie van de koelvloeistof voor een betere koeling van het voertuig, zijn voorzien van een groter aantal verstevigingen en zijn ook uitgerust met een nieuwe niet-kunststof kap die steviger en sterker is. 
    kunststof kap die steviger is en minder wordt blootgesteld aan mogelijke schokken.
  • Stickers: Modeljaar 24 maakt een U-turn van de eenvoudige, essentiële look die de vorige motorfiets kenmerkte. De compleet nieuwe graphics hebben een agressieve, geometrische en moderne uitstraling, bereikt dankzij
    dankzij het gebruik van het klassieke rood, wit, en zwarte kleuren die typerend zijn voor zijn model, perfect geïntegreerd met frame en kuip in het karakteristieke Beta-rood.

Naast de upgrades die voor de hele familie zijn geïntroduceerd, zijn er een aantal verbeteringen die specifiek zijn voor bepaalde 2-takt en 4-takt modellen, die de prestaties naar nog grotere hoogten

In detail:

300 RR 2-takt

  • Hoofdlagers: de 300 twee taktmotor heeft nu andere rollagers dan die van het vorige modeljaar. vorig modeljaar, steviger en met betere prestaties, en die de s betrouwbaarheid van de motor

RR 4-takt

  • Tractiecontrole :De tractiecontrole heeft een grote stap voorwaarts gemaakt in zijn ontwikkeling. De specifieke toewijzingen zijn inderdaad verbeterd door Betamotor-technici, die een nieuwe, preciezere manier hebben gevonden om de tractiecontrole om zo nauwkeurig mogelijk mogelijk te zijn en onnodig of te invasief ingrijpen te voorkomen.
  • Airbox:de geometrie van de airboxmof is herzien, en daarmee ook de luchtstroom naar de motor, om betere prestaties te bieden bij medium
    / hoge toerentallen, met behoud van het koppel bij lage toerentallen koppel dat werd verkregen met de introductie van het huidige uitlaatspruitstuk. spruitstuk. Deze innovatie maakt het nu mogelijk om volledig - volle vermogensafgifte over de hele curve te hebben.

 

 

Mocht jij interesse hebben in 1 van onze nieuwe Beta MY24 RR modellen, maar weet je niet zeker welke motor het beste bij jou past? Kom dan gerust even langs in onze showroom of tijdens onze testdagen, 5, 6 en 7 oktober. (graag vooraf aanmelden!)

Hier kunnen wij je uitgebreid informeren over onze nieuwe motoren, en kunnen we samen uitzoeken welke motor het beste bij jou past.

Voor meer info kan je ons uiteraard altijd even bellen of mailen.

Mail: Info@resa-racing.nl
Tel: +31653880875 of 074- 2567 258

Laat een bericht achter