• Advies in de winkel
  • Grote eigen voorraad
  • De beste a-merken op MX-gebied
  • Levering door heel Benelux, ook motoren en moto-bikes!

Beta RR Race 2025

Geplaatst door Jay 26-10-2024 0 Reactie(s)

Snel, precies en gestroomlijnd, net als echte racemotoren, krijgen de nieuwe raceklare RR-modellen van Beta een nieuwe naam en gaan ze direct ter zake, met uitzonderlijke prestaties zonder compromissen voor alle off-road liefhebbers.

De 2025 RR Race-motoren zijn de raceklare versies van Beta's nieuw geïntroduceerde X-Pro-modellen, met een reeks aanpassingen aan de motor, vering en het frame, waardoor ze ideaal zijn om het beste op het circuit te leveren. Ontworpen voor zowel lage als hoge snelheidsbanen, bieden de Race-modellen rijders het vertrouwen en de rijdynamiek die alleen Beta kan leveren.

Bekijk alle nieuwe functies en kenmerken die de modellen onderscheiden.

 

De RR Racing-motoren vertegenwoordigen de raceklare versies van de Enduro RR-modellen en verschillen daardoor door een reeks aanpassingen aan motor, vering, frame en uitrusting, waardoor ze ideaal zijn voor optimale prestaties op het circuit. Voor Modeljaar 2024 zijn de nieuwe functies en innovaties ongetwijfeld van grote invloed en in lijn met de bouwfilosofie van deze modellen, wat iedereen de mogelijkheid biedt om met minimale inspanning het maximale uit de prestaties te halen en altijd het beste van zichzelf te geven. Laten we daarom eens kijken naar alle nieuwe functies en kenmerken die de modellen onderscheiden.

 

Nieuwe functies voor alle modellen

Nieuwe voetsteunen van ergal-legering: opnieuw ontworpen om altijd maximale controle te garanderen en geen verlies van contact met de motor te hebben. De RR Race 25-modellen zijn uitgerust met nieuwe ergal-racevoetsteunen met verwisselbare stalen pinnen. Deze voetsteunen zijn smaller dan voorheen om de voetbewegingen te vergemakkelijken, maar bieden betere grip.

Voorremklauw: een lichtere en prestatievere Nissin-klauw dan het vorige onderdeel is te vinden op de nieuwe Race-modellen; dit helpt om de wendbaarheid van de motor te benadrukken, terwijl de remkracht, progressiviteit en modulatie behouden blijven.

Grotere achterwielas: de diameter van de achterwielas is met 2 mm vergroot, voor een totaal van ø 22 mm. Deze nieuwe as biedt grotere stijfheid en torsiebestendigheid, wat resulteert in een motor die altijd nauwkeurig en goed bestuurbaar blijft, zelfs bij de meest hevige acceleraties. De achterbrug is ook aangepast om plaats te bieden aan de nieuwe as.

Mapping-schakelaar op het stuur: de mapping-schakelaar bevindt zich niet langer in de traditionele positie achter de stuurstang, maar nu op het stuur, in de bumper, wat het familiegevoel met de X-PRO-modellen behoudt. Zowel de mapping-schakelaar als de Traction Control-knop voor het viertaktmodel zijn hier ondergebracht.

Carrosserie: de nieuwe superstructuren die onlangs zijn geïntroduceerd op de X-PRO zijn verwerkt in de 2025 RR Race met een agressieve en opvallende nieuwe look, wat zorgt voor een volledige restyling van de motor. De koplampkap, tankpanelen, zijkanten en achterklep zijn opnieuw ontworpen door Beta. De kap heeft een taps toelopend ontwerp, terwijl de achterklep en de tankpanelen strak en goed verbonden zijn, met behoud van eenvoudige, gereedschapsloze toegang tot het luchtfilter en een drukknop om de stoel te verwijderen.

Bij alle tweetaktmodellen is de olie-injectie niet inbegrepen op Race-modellen om het totale gewicht van de motor te verminderen. Deze kan echter optioneel worden toegevoegd en is beschikbaar in de Factory Parts-catalogus.

Voor sommige cilinderinhouden in de tweetaktreeks zijn nieuwe motorfuncties toegevoegd:

 

Motor – RR Race 125 Tweetakt

Zoals het herhaaldelijk heeft aangetoond, gelooft Beta in het potentieel van jonge mensen. De fabrikant heeft er opnieuw voor gekozen dit te benadrukken met de nieuwe RR Race-modellen voor Modeljaar 2025, door een aantal wijzigingen aan te brengen aan de kleine 125cc-motor. Het doel van deze ingreep was om het vermogen van de 125 tweetakt over de hele vermogenscurve te vergroten, waarbij de maximale piekkracht werd versterkt.

Dit resultaat is mogelijk gemaakt door een nieuwe zuiger en nieuwe cilinderkop. Dankzij deze veranderingen is de motor reactiever, krachtiger en robuuster geworden, wat de explosiviteit van de maximale prestaties verder vergroot. De nieuwe 125cc-motor heeft nu een groter gebruiksbereik dan voorheen, waar eerdere verbeteringen de lat voor het model al hoger hadden gelegd door het vermogen bij hoge toerentallen te vergroten zonder koppelverlies aan de onderkant.

Motor – RR Race 250 Tweetakt

Na zijn debuut op het vorige 2024 300 Race-model, heeft de 250 nu de nieuwe cilinderkop met dubbele bougie, wat de specificaties van de motor verbetert. De vermogensafgifte is meer lineair en ondanks de toename in maximaal vermogen is de motor aanzienlijk soepeler geworden. Het gebruik van de dubbele bougie biedt verschillende voordelen:

Dit zorgt voor een schonere verbranding en een verbetering van het brandstofverbruik. Dit vertaalt zich in grotere stabiliteit van de carburatie bij alle motortoerentallen en een breder vermogen onder alle gripomstandigheden. 

Het gebruiksbereik van de motor is verder uitgebreid, aangezien zowel een hoger koppel als meer vermogen beschikbaar is.

De twee bougies worden beheerd door een volledig gescheiden elektrisch systeem. Dit betekent dat, als een van de bougies uitvalt, de motor nog steeds kan draaien, hoewel met minder efficiëntie, zodat de race of offroad-sessie kan worden voltooid.

 

Race-onderdelen – Hele Reeks

Ongewijzigd blijft het beproefde veringpakket en de speciale componenten van Beta's raceklare versie:

48 mm Kayaba AOS gesloten cartridge-voorvork: geanodiseerde interne onderdelen en de behandelingen van de materialen minimaliseren de glijwrijving, terwijl de instelbare compressie- en rebounddemping elke rijder in staat stelt om de perfecte personalisatie van de instellingen te vinden.

Kayaba C46 RCU-schokdemper: de KYB-schokdemper wordt gezien als een gouden standaard in de racescene vanwege zijn vermogen om de oneffenheden van het terrein te absorberen, het niveau van tractie dat op het achterwiel wordt overgebracht en de consistentie van de prestaties, zelfs bij bijzonder intensief gebruik. Verstelbaar voor voorspanning, compressie (hoge en lage snelheid) en rebound, zodat rijders de vering naar wens kunnen afstellen.

Snelsluitende vooras: herkenbaar aan de rood geanodiseerde legering van de ontgrendelingshendel, is dit onderdeel cruciaal om kostbare seconden te besparen tijdens een race wanneer een band moet worden vervangen.

Versterkte handbeschermers: de handbeschermers zijn voorzien van een mal uit twee componenten en geven de motor niet alleen een racelook, maar maken ze ook bijzonder duurzaam in de ruwste offroad-omstandigheden.

Achtertandwiel met geanodiseerde aluminium kern en stalen vertanding van ZF SPROCKETS: topprestaties, lichtheid en sterkte – het voordeel van een laag gewicht met stalen tanden voor een lange levensduur.

Race-zadel: met antislip hoes en documenthouderzak voor ongeëvenaarde grip, comfort en functionaliteit.

Geanodiseerde zwarte schakelpook en achterrempedaal.

Olievuldop voor versnellingsbak, olievuldop voor motor en oliefilterdop van geanodiseerd rood aluminium.

Kettingspanners in rode ergal-legering.

 

CHECK ALLE BETA RACE MODELLEN OP ONZE SITE!