De nieuwe Beta MY23 RR Racing binnenkort leverbaar!
Geplaatst door 11-10-2022 0 Reactie(s)
Na lang wachten zullen nu ook de gloednieuwe Beta MY23 RR Racing modellen zullen vanaf nu leverbaar zijn bij Resa Racing, de grote broer van de standaard RR modellen, met als grootste verschil; Kayaba vering, een verfrissende kleuropstelling en uiterst uitmuntende prestaties. Over enkele weken zullen deze motoren in onze showroom beschikbaar zijn, kom dus gerust even langs om te kijken!
De herfst is aangebroken en zoals gewoonlijk presenteert Betamotor de nieuwe RR Racing My 2023 om de harten van de Enduro-fans te verwarmen! In overeenstemming met de Beta-tradities wordt het RR Racing-gamma compleet geleverd met alles wat nodig is om de Enduro-modellen van het Toscaanse merk om te vormen tot machines die klaar zijn om te racen in de zwaarste omstandigheden en de meest competitieve evenementen.
Het belangrijkste nieuwe kenmerk van de 2-takt en 4-takt Racing My 2023 modellen is de introductie van de Kayaba (KYB) achterschokdemper, speciaal gemaakt door de Japanse veringsexperts voor Betamotor's Enduro motoren. Hij profiteert van de beste materialen en het modernste onderzoek dat samen met Beta-ingenieurs is uitgevoerd, waardoor een belangrijke evolutionaire stap in de vering van de motorfiets mogelijk is. De Racing modellenreeks is afgewerkt met nieuwe Racing graphics, die de strakke vorm van de nieuwe radiator kappen benadrukken die enkele maanden geleden op de RR zijn geïntroduceerd, en een aantal verschillende onderdelen, zoals de handbeschermers.
De racestamboom van de sportiefste versie van Beta's Enduro-assortiment is in een aantal opzichten duidelijk zichtbaar in de RR Racing My 2023:
Race onderdelen:
- Quick release vooras: onmiddellijk herkenbaar aan de rood geanodiseerde lichtmetalen ontgrendelingshendel, de as is cruciaal om kostbare seconden te besparen tijdens een race wanneer je een band moet verwisselen.
- Versterkte handbeschermers: De nieuwe, door Betamotor zelf ontworpen en geproduceerde handbeschermers zijn voorzien van een tweecomponenten-materiaalvorm, in rood en blauw, die de motorfiets niet alleen een race-uitstraling geven, maar ook bijzonder slijtvast maken, zelfs bij het ruwste off-roadgebruik.
- Metzeler banden: de motoren van het Racing gamma zijn uitgerust met dezelfde banden die gebruikt worden door de officiële teamrijders in het EnduroGp kampioenschap. Hoogwaardige producten met een grip die het kampioenschap wint!
- Ergal legering voetsteunen: om altijd maximale controle te garanderen en geen contact te verliezen met de motor, zijn de RR Racing modellen voorzien van zwarte ergal race voetsteunen met stalen pennen, met een groot contactoppervlak.
- Achtertandwiel met geanodiseerde aluminium kern en stalen tanden van ZF Sprockets: topprestaties, lichtheid en sterkte - de perfecte mix van alle eigenschappen die een raceonderdeel moet hebben.
- Speciale blauwe racezitting: een antislipbekleding en een ingebouwd zakje voor ongeëvenaarde grip, comfort en functionaliteit.
- Geanodiseerde zwarte versnellingspook en achterrempedaal
- Tankolievuldop, motorolievuldop en oliefilterdop van geanodiseerd rood aluminium.
- Kettingspanners in rode ergalegering
- Nieuwe Racing graphics en rode en blauwe wielstickers
Vering:
- 48mm Kayaba AOS gesloten cartridge vork: op het gebied van vering behoudt de My 2023 de gesloten cartridge vork van KYB. Dit product is voortdurend verfijnd door de samenwerking tussen Beta en Kayaba, waardoor een zeer gespecialiseerde component is ontstaan die niet alleen de prestaties van RR Racing fietsen maximaliseert, maar deze prestaties ook nog toegankelijker maakt. Geanodiseerde interne onderdelen en de nieuwe behandelingen van de materialen minimaliseren de glijwrijving, terwijl de instelbare ingaande en uitgaande demping elke rijder de perfecte afstelling laat vinden. De ingenieurs van Betamotor hebben de instelling opnieuw gekalibreerd, zodat de vork optimaal werkt in synergie met de nieuwe achter schokdemper.
- Kayaba C46 RCU Mono: De belangrijkste verandering wat betreft de vering van de RR Racing modellen is het allereerste gebruik van een Kayaba achterschokdemper, speciaal ontworpen en geproduceerd voor Beta's 2 en 4-takt RR Racing modellen. De hydraulische instelling van de nieuwe schokdemper kan volledig worden aangepast door het instellen van de externe compressie (zowel bij hoge als lage snelheid) en de rebound. Het gezamenlijke onderzoek van Kayaba ingenieurs en Betamotor's R&D afdeling in Rignano sull'Arno heeft geleid tot de ontwikkeling van een schokdemper die bijzonder effectief is in het verbeteren van de dynamische aspecten van het voertuig, onder alle gebruiksomstandigheden. KYB schokdempers worden in de racewereld als een gouden standaard beschouwd voor wat betreft hun vermogen om de ruwheid van het terrein op te vangen, het niveau van de tractie die op het voertuig wordt overgebracht en de consistentie van de prestaties, zelfs bij bijzonder zwaar gebruik, waarbij de hoge temperaturen die door de demping van de vering worden gegenereerd, de prestaties van het onderdeel doen schommelen. De afstelling van de motor is dus verbeterd, zowel bij racegebruik (waarvoor de instelling bedoeld is) als bij meer amateurgebruik, waar het rijcomfort over het geheel genomen is toegenomen.
Heeft deze gloednieuwe Beta RR Racing je interesse gewekt? Neem dan gerust contact met ons op over de prijzen, en de mogelijkheden!
Voor meer info kan je ons uiteraard altijd even bellen of mailen.
Mail: Info@resa-racing.nl
Tel: +31 657370744
Laat een bericht achter